دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ویژگی جراحی بینی طبیعی

ویژگی جراحی بینی طبیعی

به گزارش ویرلن اکثر مراجعه کنندگان به کلینیک زیبایی دکتر گلی خواستار جراحی بینی طبیعی هستند. اما بینی طبیعی و در عین حال زیبایی به چه معنایی است و در واقع به چه شکلی است؟

زیبایی یک امر نسبی است اما در مفهوم علمی،استاندارد زیبایی وجود دارد.در علم زیبایی شناسی معیارهایی را برای زیبایی بینی معرفی کرده اند که مورد قبول همگان است و جراح زیبایی بینی همواره سعی به ایجاد تناسب بین قسمت های مختلف بینی و نیز بینی با سایر اجزای صورت می کند.مدل زیبا مدلی است که فرد و سایرین با دیدن آن احساس بهتر و خوشایندتری می کنند.

این اندازه بر اساس بررسی بر روی افراد زیبا یک جامعه به دست آمده است و جراح زیبایی بینی نیز این اصول را رعایت می کند.

به عنوان مثال پهنای پایه بینی باید برابر فاصله دو چشم باشد و پهنای قسمت استخوانی بالای بینی باید کمتر از پهنای پایه بینی باشد و یا ارتفاع بینی یا برجستگی بینی که همان فاصله نوک بینی تا صورت می باشد باید حدود ۶۷ درصد طول بینی باشد.

در مثال اگر در صورتیکه خطی از ریشه بینی به نوک بینی کشیده شود، در خانم ها پشت بینی باید ۲ میلی متر پایین تر از این خط باشد و در آقایان خط پشت بینی باید صاف باشد.

زاویه خط که بالا و پایین سوراخ بینی را به هم وصل می کند و خطی که عمود بر لب بالاست را زاویه بین بینی و لب می گویند.این زاویه در خانم ها حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درجه و در آقایان ۹۰ تا ۹۵ درجه طبیعی و زیبا را بدست خواهد آورد.
جراحی زیبایی بینی
اگر تغییراتی در زوایا و اندازه ها توسط جراح زیبایی بینی و یا به خواست بیمار انجام شود،بینی به صورت فانتزی بدست می آید.به عنوان مثال اگر مقدار قوس پشت بینی بیشتر شود و یا زاویه ای بین خط لب خانم ها از ۱۰۰ درجه بیشتر شود بینی فانتزی خواهیم داشت.البته باید توجه کرد که این کارها را برای هر نوع بینی نمی توان و نباید انجام داد زیرا برداشتن بیشتر بافت در بعضی از بینی های با پوست ضخیم و یا به اصطلاح بینی گوشتی باعث ایجاد عوارض و نتایج غیر زیبا خواهد شد.در واقع کوچک کردن بینی همیشه معادل زیبا شدن بینی نخواهد بود.

مسئله مهم دیگری که جراح بینی مد نظر دارد تناسب بینی با سایر اجزای صورت می باشد.به عنوان مثال در بیماری که چانه عقب رفته ای دارد بینی بزرگتر دیده می شود و بعد از عمل نیز علیرغم کوچک کردن بینی به نظر بزرگتر دیده می شود.که ایراد این افراد کوچک بودن و عقب بردن چانه بیمار است که نیاز به اصلاح آن قسمت را دارند.

آنچه که مراجعه کنندگان به عنوان بینی طبیعی در نظر دارند اینست که پشت بینی فرو رفته نباشد و نیز نوک بینی تیز و برجسته نباشد و از همه مهم تر،سوراخ بینی طبیعی باشد و از نمای روبرو قابل دید نباشد.

به گفته دکتر گلی : بعضی از مراجعه کنندگان خواستار این هستند که بینی را طوری عمل کنیم که ضمن برطرف کردن ایرادات بینی، سایر افراد متوجه عمل زیبایی بینی فرد نشوند.

بهتر است مراجعه کنندگان محترم خواسته های خود را در مشاوره قبل از عمل با جراح زیبایی خود مطرح نمایند تا بهترین حالت ممکن برای بیمار طراحی شود.

منبع: سایت دکتر گلی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle