دسته‌ها
دیجیتال موبایل و تبلت

امکانات ویندوز ۱۰ موبایل همه را بهت زده کرد!

قابلیت جدید ویندوز ۱۰ موبایل، موبایل شما را به فبلت و فبلت شما را به تبلت تبدیل خواهد کرد.

به‌تازگی، یک ویژگی جدید در آخرین بیلد نامبر از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل عمومی شده است که احتمالا شما را هیجان‌زده خواهد کرد. با تغییر در مقدار ‌ DPIاز بخش تنظیمات، کاربران می‌توانند تجربه تازه‌ای را از کار با گوشی‌های معمولی خود به‌دست آورند. 

هنگامی‌که این قابلیت فعال می‌شود، امکانی برای کاربران فراهم خواهد شد تا از تجربه رابط‌کاربری فبلت مانند ویندوز ۱۰ موبایل برروی گوشی‌های معمول نظیر لومیا ۶۴۰XL و ۹۳۰ لذت ببرند. به‌همین دلیل، بسیاری انتظار دارند با تغییر در مقدار ‌ DPIاز بخش تنظیمات در فبلت‌های لومیا، از کار با دستگاه خود شگفت‌زده شوند. همان‌طور که انتظار می‌رود، با اعمال تغییرات، رابط‌کاربری ویندوز ۱۰ موبایل برروی فبلت‌ها همانند تبلت خواهد شد. این ویژگی، پیش‌تر با آنلاک و هک‌کردن لومیا ۸۳۰ در دسترس بود اما این گوشی برای بهره‌بردن از رابط‌کاربری جدید بسیار کوچک است.
هنگامی‌که این قابلیت برروی نمایشگر ۶ اینچی لومیا ۱۵۲۰ فعال می‌شود، رابط‌‌کاربری هم‌چنان برای استفاده مناسب است. در ادامه، می‌توانید تصاویری را از این قابلیت، مشاهده کنید. جهت مقایسه، تصاویری را از رابط‌کاربری عادی ویندوز ۱۰ موبایل نیز ارایه شده است:
۳۷۰۴۷۶۰_۷۰۰ ویندوز موبایل
همان‌طور که می‌توانید در تصاویر فوق مشاهده کنید، برنامه‌ها از حالت “Phone” خارج شده و به‌حالت “Tablet” خود وارد می‌شوند. آشکار و واضح‌ترین تغییر، به‌مرورگر Edge مایکروسافت متعلق است. هنگامی‌که مقدار DPI تغییر می‌کند، مرورگر Edge برروی گوشی‌های هوشمند همانند نسخه “دسکتاپ” خود اجرا خواهد شد. البته محتوا و دکمه‌ها، بسیار کوچک هستند.
با این‌حال، بعضی اعتقاد دارند که هنوز کار با برنامه‌ها در حالت جدید ساده است و آیکون‌های هر برنامه، به‌درستی فشرده می‌شود. اگرچه برای برخی افراد خاص نظیر افراد مسن‌تر، کار با رابط‌کاربری جدید دشوار است!
متاسفانه، این قابلیت هنوز برای Start Screen، برنامه‌های آفیس، ایمیل و تقویم بهینه‌سازی نشده است. هم‌چنین، تعدادی باگ در برنامه “ماشین‌حساب” مشاهده می‌شود. برای مثال، برخی نوشته‌ها یا دکمهها به‌درستی نشان داده نمی‌شوند. به‌نظر می‌رسد این باگ‌ها، تنها یک مشکل جزئی باشند و در به‌روزرسانی‌های آینده مرتفع گردند. به‌علاوه، در حالت Landscape همه‌چیز به‌درستی نشان داده می‌شود.حالا  اگر می خواهید این قابلیت را فعال کنید به‌ تنظیمات ←  تلفن ← نمایشگر وارد شده و سپس، اسلایدر را برروی کم‌ترین مقدار قرار دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle