دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

مهمترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا‌ + عکس

به گزارش ویرلن: اکثر مسافران ترکیه به‌اشتباه باور دارند که استانبول پایتخت ترکیه است، درحالی‌که در حقیقت پایتخت ترکیه آنکارا است! باید بدانید که آنکارا جاذبه‌های زیادی داشته و شایسته‌ی توجه است. آنکارا از بیشتر شهر‌های ایالات‌متحده‌ی آمریکا به‌جز نیویورک، لُس‌آنجلس و شیکاگو بزرگ‌تر است. وسعت آن از سال ۱۹۹۰ تا به امروز دو برابر شده است. چنین رشد و توسعه‌ای به همراه قدمت تاریخی پر‌بار هزار‌ساله‌ی آن، ترکیب جالبی از فرهنگ مدرن و سنتی را به نمایش در‌می‌آورد.
اگرچه آنکارا چشم‌انداز‌های فوق‌العاده‌ی کاپادوکیا و شهرت جهانی استانبول را ندارد اما جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است.

هشت موردی که باید در دومین شهر بزرگ ترکیه به آن‌ها بپردازید:

۱٫ بازدید از آنیت کابیر – مقبره‌ی آتاتورک


زمانی که برای اولین بار آرامگاه باشکوه آتاتورک را می‌بینید‌، عظمت غیر‌قابل‌انکار آن به چشم می‌خورد. بسیار با‌شکوه، ساده اما گیراست. ازآنجایی‌که آتاتورک بنیان‌گذار انقلاب ترکیه و اولین رییس‌جمهور جمهوری جدید ترکیه بود و ازاین‌جهت که او آنکارا را پایتخت جدید ترکیه اعلام کرد این آرامگاه برای آنکارا بسیار ارزشمند است. در شصت‌ونه مین سالروز فوتش ۵۵۰۰۰۰ (پانصد و پنجاه هزار) نفر برای ادای احترام به او در آنیت کابیر حاضرشده بودند.

۲٫ بازدید از مرکز کیزیلای

کیزیلای مرکز تجمعات اداری و اجتماعی آنکارا است، پر از مغازه‌ها، پاساژها، رستوران‌ها و بار و کلاب‌های شبانه! همراه با تردد سنگین وسایل نقلیه که جاذبه‌ای قوی برای جوانان است. همچنین میدان کیزیلای آرامگاه‌ها و بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

۳٫ گردش در قصر آنکارا (سیتادل)

یکی از بهترین مناطق دیدنی شهر، قصر آنکارا در ناحیه اولوس است. آنکارا آثار باستانی بسیاری دارد که در کل شهر پراکنده‌شده‌اند با‌این‌حال تنها تعداد کمی از بافت‌های اطراف سیتادل از مدرنیته به دور مانده‌اند. این قصر پیرامون آنکارای قدیمی را فرا‌گرفته و برای گردش آزاد است. تنها کسانی که از ارتفاع می‌ترسند و ناشی هستند به یاد داشته باشند که مسیر طولانی است و هیچ حصار یا نرده‌ی محافظی وجود ندارد.

۴٫ گردش در خیابان‌های محله‌ی قدیمی

از مناطق تاریخی این منطقه دیدن کنید. وقتی از پیچ‌و‌خم‌های جاده‌های تک‌لاینه‌ی سنگفرش‌شده می‌گذرید، سقف‌های قرمز‌رنگ خانه‌های عثمانی و دیوار‌های قطور را می‌بینید و البته مغازه‌هایی که همه‌چیز می‌فروشند از جواهرات گرفته تا بطری آب و پارچه! نسبت به محله‌ی قدیمی استانبول، توریستِ بسیار کمتری دارد و این یعنی رستوران‌های بسیار گران و دست‌فروش‌های خیابانی با اجناس و بدلیجات بسیار ارزان که علاقه‌ی زیادی به چانه زدن دارند.

۵٫ تماشای عظمت مسجد کُجا تِپّه

هیچ صفتی گویای عظمت و شکوه بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مسجد آنکارا نیست. حتماً از آن دیدن کنید.

۶٫ تماشای چشم‌اندازی وسیع از بالای برج آتاکول

در منطقه تجاری چانکایا واقع‌شده و بلندترین ساختمان شهر است. بدون هیچ شکی بهترین چشم‌انداز از شهر را دارد. دیدن شهر از دید یک پرنده و آگاهی از اینکه روزی رومی‌ها و عثمانی‌ها زندگی را در این مکان بنا کردند بسیار جالب است.

۷٫ رفتن به از موزه‌ی فرهنگ آناتولی

مهم‌ترین موزه در آناتولی مرکزی که سازه‌های دوره‌های پالئولیتیک و نئولیتیک و هم‌چنین تمدن‌های کهن این منطقه را در خود جای ‌داده است که البته ارزش مالی ندارند اما عده‌ای برای دیدن این کلکسیون عالی راهی طولانی را تا آنکارا طی می‌کنند.
موزه در قسمت جنوبی قصر آنکارا، داخلِ دو ساختمانِ عثمانیِ بازسازی‌شده جای دارد. پس بازدیدکنندگان می‌توانند در یک بازدید هم از قصر، مناطق قدیمی و هم موزه‌ی فرهنگ آناتولی دیدن کنند.

۸٫ خوردن کباب‌ترکی

غذاهای تُرکی بسیار متنوع‌اند ترکیبی از خوراک‌ خاورمیانه‌ای، آسیای مرکزی و بالکانی که برای هر ذائقه‌ای غذایی دارد. قابل‌توجه گیاهخواران که اکثر غذاهای تُرکی گوشتی‌اند. کبابیِ نزدیک ایستگاه اتوبوس در مرکز کیزیلای کباب‌ترکی‌های فوق‌العاده‌ای سِرو می‌کند. کباب‌ترکی غذا‌ی بسیار لذیذی است که آنکارا به آن شناخته‌شده است. در حقیقت آنکارا با حدود ۱۱۹۸ کیلوگرم، رکورددار مصرف کباب‌ترکی است.
شاید آنکارا جذاب‌ترین شهر دنیا نباشد و تا مدت‌ها هم در لیست برترین مکان‌های دیدنی دنیا وارد نشود اما ترکیه‌ای مدرن را به نمایش می‌گذارد. اگر به ترکیه مسافرت کردید حتماً چند روزی را به آنکارا اختصاص دهید و از انرژی فزاینده‌ی آن بهره‌ ببرید. بیشتر پرواز‌های ترکیه در استانبول انجام می‌شود اما هم تهران و هم اکثر شهرهای مهم اروپای مرکزی، به فرودگاه بین‌المللی آسین بوغایِ آنکارا پرواز مستقیم دارند. ازآنجایی‌که آنکارا در بخش مرکزی ترکیه واقع است، در مسافرت‌‌های زمینی برای مسافرانی که از ترکیه مرکزی می‌گذرند توقفگاه مناسبی است. همچنین آنکارا مرکز شبکه‌ی راه‌آهن ترکیه است که به اغلب شهرهای ترکیه دسترسی دارد.

منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle