دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

معرفی جاذبه‌های گردشگری قبرس

قبرس، جزیره ای است که به دو بخش شمالی و یونانی نشین تقسیم می شود و با وجود کوچک بودن گردشگران تمایل زیادی به دیدن کردن از آن نشانی می دهند.

به گزارش ویرلن ، قبرس، سومین جزیره بزرگ مدیترانه پس از جزایر ساردنی و سیسیل است. ترک های این جزیره مسلمان و یونانی ها ارتودوکس هستند.

موقعیت جغرافیایی

کشور قبرس در دریای مدیترانه قرار دارد. موقعیت دقیق این کشور شرق دریای زیبای مدیترانه است. پایتخت قبرس نیکوزیا نام دارد.

شرایط آب و هوایی

قبرس دارای تابستان‌ های گرم و خشک و طولانی است که از اواسط ماه می تا اواسط اکتبر (تقریبا از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر) به طول می انجامد. زمستان‌ در قبرس کوتاه، ملایم و گاهی نیز با بارندگی همراه است و مدت آن نیز از دسامبر تا فوریه است. فصل های تابستان و زمستان توسط فصل های کوتاه پاییز و بهار از هم جدا می شوند.

اقتصاد قبرس

اقتصاد جزیره قبرس از اغاز استقلال مبتنی بر سیستم بازار ازاد بوده است. صادرات عمده ی قبرس شامل : محصولات کشاورزی(گندم . جو . سیب زمینی. ومرکبات). میوه های مختلف .تنباکو . محصولات صنعتی . انواع البسه . کفش وصنایع دستی بوده است . واردات عمده نیز شامل :مواد خوراکی . دام زنده. نفت ومحصولات شیمیایی است.

دیدنی ها

شهرهای توریستی قبرس عبارتند از:  آگرس، گوذی پارالیمنی، سکارینو، آییس تیخناس، وونی، پانو لفکارا، پلیس، کرال بی، کالاوازوس، واولا، کالپاناییتیس، پمس، وازیلیا، کاتیکاس، پریسترنا، آیاناپا، پانو پلاترس،    آپسیو، پافوس، پانو آرذس، کوکلیا، فازوالا، لیسو، وازا، آنییرا، لارناکا، منی، کیرنیا، مازتس، لازا، ماندریا،  سپیلیا، ترولی، ترودس، پتامیتیسا، خیرکیتیا، پریولیا، کاکپتریا، گورری، اپیسکپی، لیماسول، کالپیا،پیسوری، لیترذنداس، تچنی، نیکوزیا، ذروشا، پییا، مارنی، خولو، کاتو ذریس، پذولاس، اومذس،  ورکلینی، پسماتیسمنس، گورنرس بیچ، نوخریو، میلیو، غازیوران، آرسس، لاپیتس، پرتاراس، لمیتو،  اریمی، ترسفانو و نیککلیا

پارک آبی آفرودیت

پارک آبی که با مجسمه های اساطیر یونانی طراحی شده و تمام استخرها و سرسره ها و محوطه های بازی نیز با دید یونانی ساخته شده است. مجموعه ایی از بهترین سرسره های آبی در اندازه های مختلف. همچنین یک زمین بازی برای بچه های کوچک. چندین رستوران نیز در محوطه این پارک قرار دارد که هر کدام مجموعه غذاهای خاصی را می فروشند.

خیابان فینیگوودس

اصلی‌ترین خیابان شهر لارناکا، خیابان فینیگوودس یا همان خیابان نخل است که برای اهالی شهر هم جایی دوست‌داشتنی است؛ عصرها می‌شود در یکی از کافه‌های این خیابان برای مدتی نشست و قهوه یا نوشیدنی‌های لیمویی سفارش داد یا در میان مغازه‌ها و فروشگاه‌های فینیگوودس چرخید و صندل حصیری و لباس‌های سبک و خنک ساحلی خرید. چند تا رستوران معروف هم این‌جا هستند که کباب‌چوبی‌های بی‌نظیری دارند.

غار دریایی

غار طبیعی دریایی نیز که از جاذبه های گردشگری آیاناپا می باشد و با قایقهای تفریحی می شود به آنجا رفت.

ساحل نیسی

ساحلی با شنهای طلایی و آبی شفاف. یک جزیره کوچک در کنار آن قرار دارد که براحتی و بدون نیاز به قایق یا شنا کردن و پیاده می توان به آنجا رسید. در این جزیره انواع مختلف قایق اجاره ایی جهت استفاده وجود دارد. در بالای قایقهای پدالو، یک سرسره وجود دارد، که در وسط دریا می توان از آن استفاده کرد. در انتهای ساحل نیز یک جرثقیل برای بانجی جامپینگ وجود دارد که می توانید هیجان خود را در آنجا خالی کنید!

مسجد حلا سلطان، مرکز شهر آیاناپا، کلیسای سنت لازاروس و بسیاری جاهای دیدنی دیگر به گردشگران نوید مسافرتی خاطره انگیز می دهد.

مراکز خرید

گردشگران می‌توانند طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی را در بازارهای قبرس شمالی بیابند. بسیاری از مارک‌های تجاری مشهور به راحتی در دسترس هستند. محصولات محلی را می‌توان از بازارها و فروشگاه‌های کوچک خریداری کرد، طیف گسترده ای از انواع نوشیدنی‌ها با قیمت‌های بسیارپایین وجود دارد. مالیات بر ارزش افزوده (KDV) برای بسیاری از کالاها و خدمات با نرخ ۲٪ تا ۲۰٪ در نظر گرفته شده است. تعداد زیادی سوپر مارکت زنجیره ای مواد غذایی در قبرس شمالی توسط  شرکت‌های لمار و آسترو تاسیس شده است. بهترین فروشگاه‌ها را می‌توان در گیرنه و نیکوزیا یافت.

در قبرس شمالی لباس‌های کپی (fake) برای خرید بسیار مناسب است. با این حال کیفیت و قیمت در مغازه‌های مختلف متفاوت است. درقبرس شمالی می‌توان مغازه‌های بسیار خوبی با لباس‌های مد روز جهانی وهمچنین انواع مغازه‌های فروش زیورآلات را یافت. لباس‌های زیبا و رنگارنگ برای کودکان نیز موجود است.

در مرکز شهرهای بزرگ بیشتر مغازه‌ها به فروش طلا و نقره مشغولند. قیمت‌هامناسب و طرح‌‌ها بدیع هستند  قطعات طلا و نقره معمولا قبل از اینکه به فروش برسند، وزن می‌شوند. در مجموع مغازه‌های جواهر فروشی بسیاری با انواع اشکال مختلف طلا و جواهر در اندازه‌های متفاوت و ترکیب با سنگ‌های رنگی موجود است.

مغازه‌های بازار با مجموعه‌‌ای شگفت انگیز از سفال ترکیه ، کاشی، ابریشم، کوسن ، روسری، انواع سوغاتی‌ها و غیره در تمامی روستاها و شهرها دیده می‌شوند. محصولات سبد بافی (سستا یا پانری به ترکی) نسبتا گران بوده و برخی از آنها بسیار با استحکام هستند.

در نیکوزیا و فاماگوستا تعداد محدودی مغازه‌های عتیقه فروشی برای فروش اجناس اوراقی، ظروف مسی قدیمی ‌و کالاهای قدیمی ‌خانگی وجود دارند. بسیاری از محصولات از جمله محصولات نساجی، فرش، سرامیک،  فانوس‌های مسی و سایر وسایل خانگی از ترکیه وارد شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle