دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

مجموعه عکس: مسابقات رالی داکار

به گزارش ویرلن:

به نقل از کافه گردش مسابقات رالی ۲۰۱۶ داکار (برای هشتمین سال متوالی در آمریکای لاتین) با عبور اتومبیل رانان و موتورسواران از مسیرهای کوهستانی خطرناک و صعب العبور کشور آرژانتین برگزار شد.
مسابقات اتومبیلرانی رالی داکار ۲۰۱۶ پس از برگزاری ۱۳ مرحله در دو کشور آرژانتین و بولیوی روز شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۴ به کار خود پایان داد و قهرمانان را در هر بخش مشخص کرد. رالی داکار اخیر که سی‌وهفتمین دوره‌اش بود یکی از جذاب‌ترین و در عین حال دشوارترین مسابقات ورزشی جهان است.
در بخش اتومبیل‌ها پترهانسل فرانسوی از تیم پژو به عنوان قهرمانی رسید و در بخش موتورها هم توبی پرایس، موتورسوار تیم «کِی‌تی‌اِم» قهرمان شد. در بخش کواد (چهارچرخ) مارکوس پاترونلی آرژانتینی از تیم یاماها قهرمانی را از آن خود کرد و جرارد دروی هلندی از تیم ایوکو هم در بخش کامیون‌ها به قهرمانی دست یافت.
رالی داکار برای اولین بار سال ۱۹۷۹ میلادی و به ابتکار یک فرانسوی بنام تی یری سابی ین برگزار شد. ماجرا این بود که تی یری سابی ین که یک اتومبیلران بود در صحرای داکار گم شد. به ذهن او رسید که این مکان می تواند جای مناسبی برای برگزاری رالی سالانه باشد. چون خودرورانان کار خود را از شهر پاریس در کشور فرانسه آغاز می‌کردند و در کنار سواحل دریای داکار، پایتخت کشور سنگال به پایان می‌رساندند، این رالی، «پاریس – داکار» نام گرفته بود. با توجه به مسائل مختلف مسیر اولیه طی سال ها چندین بار تغییر کرد. در سال ۱۹۹۴ زمانی که این رالی هم در پاریس آغاز شد و هم در این شهر به پایان رسید انتقادات فراوانی را به همراه داشت.
مسابقات رالی داکار در سال ۲۰۰۸ میلادی در پی تهدیدهای گروه تروریستی القاعده، برای اولین بار نیمه کاره رها شد. انفجار چند بمب در مسیر این رقابت‌ها باعث مرگ یک راننده ی فنلاندی شد و به این ترتیب برگزار کنندگان رقابت‌ها ادامه ی آن را به صلاح ندانستند. بعد از این بود که برگزار کنندگان فرانسوی این مسابقات تصمیم گرفتند تا رالی معروف خود را به آمریکای لاتین منتقل کنند. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی، صحراها و مناطق کویری کشورهای آرژانتین و شیلی، جانشین دشت‌ها و صحراهای کشورهای آفریقایی شدند.

منبع:کافه گردش 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle