دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ + عکس

چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

منطقه فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ در رشته کوه البرز شرقی و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان شاهرود در میان شکاف دره‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع است.

منطقه نمونه گردشگری فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ

به گزارش ویرلن ؛  منطقه فرحزاد تاش و چشمه هفت رنگ در رشته کوه البرز شرقی و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان شاهرود در میان شکاف دره‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع است. منطقه فرحزاد به دلیل سرسبزی مزارع و باغات منطقه و چشمه هفت رنگ نیز به واسطه چشمه هایی که با عبور از مواد معدنی گوناگون چون گوگرد و جیوه به رنگ های مختلف دیده می شود و دارای خواص درمانی هستند، مورد توجه اهالی منطقه قرار گرفته اند.

در حال حاضر از آب این چشمه ها در بخش کشاورزی استفاده می شود .چرا که پس از عبور مسافتی رنگ و بوی آب نیز تقلیل می یابد.

این منطقه به خاطر واقع شدن در مسیر ارتباطی گرگان و شاهرود و همچنین داشتن آب و هوای خنک، از دیرباز مورد توجه گردشگران و مردم نواحی اطراف بوده است. این چشمه با قرار گرفتن در شمال شرقی منطقه نمونه، در محلی روبروی باغات فرحزاد و دامنه ی جنوب غربی کوه شاهوار همچون تابلوی هفت رنگی است که زیباترین جلوه های خلقت را به نمایش می گذارد.

از نظر اقلیمی این منطقه دارای آب و هوای نیمه خشک سرد است. به دلیل چنین ویژگی های اقلیمی، این منطقه از تنوع گیاهی بسیاری برخوردار است. به طوریکه ضمن رویش مرتعی شاهد رویش برخی از گونه های جنگلی نیز هستیم.

چشمه-هفت-رنگ

haftrang

این جاذبه طبیعی منحصر به فرد اگر چه در شمار مناطق نمونه گردشگری به تصویب رسیده اما فاقد امکانات اولیه برای تبدیل شدن به یک سایت پربازدید است. امیدواریم که با سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در این منطقه و با واگذاری زمین و احداث استخرهای تفریحی ، استخر فیزیوتراپی، کانال عروقی، وان عروقی ، استنشاق درمانی انفرادی و عمومی، گِل درمانی ، دوش درمانی ، سونای خشک ، پرتودرمانی، اشعه یووی ، مطب پزشک عمومی ، پزشک تخصصی پوست و پزشک ریوی ، مجتمع آب درمانی آقایان و بانوان ، مجتمع ورزشی روباز ،این منطقه به یکی از بهترین چشمه های آب درمانی کشور تبدیل و بعنوان یک جاذبه درمانی – ورزشی به جایگاه واقعی خود برسد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle