دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت عمومی ویژه پزشکی و سلامت

عوامل تشدید کننده آسم

آسم چگونه بیماری است ؟

به گزارش ویرلن، برای شناخت بیماری آسم لازم است ابتدا با ریه و کار آن آشنا بشویم. در فرآیند دم و باز دم ریه به وسیله لوله ای برونشی  اکسیژن موجود در هوا را دریافت کرده  و وارد خون می کند. خون اکسیژن دریافتی را به تمام اعضای بدن رسانده و دی اکسید کربن را جمع آوری می کند و به ریه ها باز می گرداند . ریه دی اکسید کربن دریافتی را  همراه هوای بازدم از بدن خارج می کند. حال در بیماری آسم لوله های برونشی منقبض و باریک می گردد و در نتیجه دم و بازدم به سختی انجام می گردد. این دشواری سبب بروز خس خس سینه ، سرفه و تنگی نفس در بیماران آسم می گردد.

عوامل تشدید کننده آسم

با وجود بررسی بسیاری که در زمینه آسم صورت گرفته اما هنوز علت آسم و عوامل تشدید کننده آن به طور مشخص شناخته نشده است اما از برخی از عوامل تشدید کننده آن به شرح زیر می باشند :

-آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید
-آلرژی و عواملی که در فرد ایجاد آلرژی می کنند مانند: گرده گیاهان، گرد و غبار، پشم حیوانات ، عطرها ، مواد شوینده و …
-ورزش کردن به ویژه اگر در هوای سرد انجام شود
-تحریک عصبی مانند : خوشحالی زیاد، هیجان ، اضطراب، ترس، خشم و …

عوامل تشدید کننده آسم
درمان آسم

آسم درمان قطعی ندارد ولی قابل کنترل می باشد . آسم دارای درمان های متفاوتی می باشد که به معمولا به شکل اسپری یا قرص می باشند. عوارض آسم در شب و به هنگام خواب تشدید می گردد  و فرد مبتلا به علت تنگی نفس یا خس خس سینه در هنگام خواب از خواب بیدار می شود  در این هنگام درمان ضرورت بیشتری پیدا می کند در کودکان مبتلا اغلب شب هنگام دچار سرفه های شدید شده و از خواب برمی خیزند .

منبع: سایت آزمایشگاه آمیتیس

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle