دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

عوارض بوی رنگ در خانمهای باردار

 عوارض بوی رنگ

به گزارش ویرلن، بسیاری از  افراد که در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند تصمیم می گیرند که برای فرندشان اتاق تمیز و زیبایی بسازند و به همین دلیل اقدام به رنگ کردن اتاق می کنند غافل از اینکه این رنگ ها می تواند برای خود و فرزندی که در راه است بسیار مضر باشد و به او آسیب برساند.
رنگ ها می توانند حاوی موادی شامل سرب و روی یا آلومینیوم و سایر مواد شیمیایی باشند. گفته می شود همه رنگها  به یک میزان خطر ندارند و شامل انواع گوناگونی می شوند ولی به طور کلی می توان گفت این رنگها برای خانمها مضر هستند.

رنگهای اکریلیک (لاتکس)

رایج ترین نوع رنگ برای رنگ کردن خانه رنگ اکریلیک می باشد. این رنگ به دلیل اینکه حلال مناسبی ندارد که بتوان با آب و صابون آن را تمیز کرد برای دوران بارداری مناسب نمی باشد.

 

رنگهای روغنی

این رنگها حلال دارند و برای تمیز کردن نیاز به رنگهای معدنی دارند. تحقیقات نشان داده این رنگها برای خانمهای باردار می توانند بسیار مضر باشند و حتی منجر به سقط جنین شوند. مواجه شدن طولانی مدت مادر با این رنگ اگر باعث سقط نشود می تواند باعث بروز مشکلات جدی در نوزاد شود. به همین دلیل توصیه می شود زمانی که از این رنگ استفاده می شود زن باردار در خانه نباشد و پس از رنگ آمیزی، چند روز در خانه از تهویه استفاده شود و هنگامی که بو به طور کامل از بین رفت زن باردار در محل حاضر شود.
اگر به هر دلیلی  مجبورید در معرض این رنگها قرار بگیرید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:
۱- میزان مواجهه را به حداقل برسانید.
۲- محل تهویه مناسب داشته باشد یا پنجره‌ها باز گذاشته شود و از ماسک برای جلوگیری از ورود ذرات مضر و گازها به راه تنفسی‌ استفاده شود
۳- از دستکش، شلوار بلند و یک پیراهن آستین بلند استفاده شود و پوست‌ از این رنگها محافظت شود.
۴- در محلی که رنگ کاری انجام می شود از خوردن و آشامیدن پرهیز شود.

عوارض بوی رنگ در دوران بارداری
رنگهای سربی

این رنگها در چند سال پیش استفاده می شد و به دلیل ضرراتی که حتی برای افراد غیر باردار داشت دیگر به فروش نمی رسد. با اینکه این رنگ ها به فروش نمی رسد در رنگ برخی خانه های قدیمی به کار رفته که می توان با سمباده کشیدن دیوارها باعث پراکنده شدن ذرات رنگ ها در هوا شد که می تواند برای مادر و جنین بسیار مضر باشد
پیش تر اشاره کردیم که  میزان خطر همه رنگ ها یکسان نیست و گفته می شد که بخار رنگ های جدید ضرر کمتری می توانند داشته باشند اما دقیقا نمی توان گفت که این خطر چقدر کم است، زیرا اندازه گیری میزان موادی که در طی رنگ کردن خانه به بدن جذب می شود کاری دشوار است.
طی تحقیقات انجام شده در سه ماهه اول بارداری (هفته اول تا سیزدهم بارداری)، هر نوع خطر کوچک می تواند تهدید جدی و بزرگی برای سلامتی جنین باشد، زیرا در این دوران، اندام های بدن جنین شروع به رشد و شکل گیری می کنند. پس هر نوع گاز سمی و مواد شیمیایی رنگ در سه ماهه اول بارداری، تأثیر شدیدی روی سلامتی جنین می گذارد. به همین دلیل باید حداقل تا هفته چهاردهم بارداری از رنگ کردن خانه پرهیز شود.

منبع: سایت دکتر زارع پور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle