دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

عمل جراحی ترمیمی بینی

عمل جراحی ترمیمی بینی

به گزارش ویرلن، به دلیل پیچیدگی آناتومی بینی و نیز عملکرد حساس آن در تنفس، جراحی زیبایی بینی یکی از مشکل ترین جراحی های زیبایی می باشد. به این خاطر گاهی بعد از عمل نتیجه دلخواه به دست نمی آید. که به دو دلیل می باشد. یا اینکه ارزیابی قبل از عمل صحیح نبوده و مختصری ایراد باقی مانده و یا اینکه حین عمل بیشتر یا کمتر برداشته شده است. نیاز به عمل مجدد حدود ۱۵- ۵ % موارد طبق آمار و کتب مرجع حتی در دست ماهر ترین جراحان نیز پیش می آید. جراحی مجدد بینی برخلاف تصور عده ای، جراحی ساده ای نیست زیرا که بافت بینی به دنبال جراحی اولیه دچار تغییر بافت شده است و یک بافت ترمیمى و سفت تر از بافت اولیه را دارد. هدف از انجام عمل جراحی بینی اصلاح ایرادات و مشکلات باقی مانده بعد از عمل می باشد. به این خاطر باید در انتظارات واقع گرا بود.

 

زمان انجام عمل مجدد

به دلیل آنکه روند ترمیم هم چنان تا مدت یکسال بعد از عمل وجود دارد باید تصمیم به عمل جراحی مجدد یک سال بعد باشد. و زودتر از این اگر تصمیم به عمل گرفته شود به دلیل آنکه مراحل ترمیم بینی در حال انجام است احتمال آسیب به عروق و بستر زیرین پوست وجود دارد. در برخی موارد مثلاً در صورتی که پره های بینی پهن باشند و تصمیم به جمع کردن آنها باشد می توان حداقل ۶ ماه بعد از عمل آنرا انجام داد. زمان انجام عمل مجدد را جراح بینی مشخص می کند و اصرار بر انجام زود هنگام عمل مجدد نباید داشت. گاهی بیماران بعد از چند روز یا چند هفته اصرار به عمل مجدد داشته اند و با صبر و حوصله بعد از گذشت مدت زمانی، از نتیجه بینی راضی شده اند زیرا در چند ماه اول، بینی دارای تورم است و نتیجه نهایی بینی قابل ارزیابی و مشخص نیست. به این خاطر در عمل جراحی بینی باید صبر و حوصله داشته باشند. بعضی از مراجعه کنندگان نیز تصویر دیگری از خود و بینی خود دارند که در واقع این افراد در جلسات مشاوره قبل از عمل باید به طور کامل در مورد اقدامات لازم حین عمل اطلاع داشته باشند و از رویا پردازی و کمال گرایی پرهیز نمایند. بسته به میزان ایراد می توان بعضی از موارد را در مطب انجام داد اما در مواردی که ایرادات زیاد است و نیاز به استفاده غضروف داریم باید در کلینیک و توسط بی هوشی عمومی انجام داد. در این موارد از غضروف های باقی مانده خود بینی استفاده می شود و در صورت کافی نبودن آن از غضروف های لاله گوش و یا غضروف دنده استفاده می شود.

 

عمل جراحی ترمیمی بینی

مراقبت بعد از عمل بینی

در بعضی موارد که نیاز به اقدام زیادی نیست و فقط مختصری قوز باقی مانده است، پس از اصلاح ، کبودی و یا تورم زیادی نخواهیم داشت و بیماران سریع به محیط کار بر خواهند گشت. اما در مواردی که نیاز به استفاده از غضروف جهت پیوند می باشد در نتیجه دستکاری بیشتر است و به طبع تورم بیشتر است و نیاز به استفاده از اسپلینت یا گچ بینی هست . در نهایت به حداکثر ۷-۵ روز استراحت نیاز خواهید داشت.

 

در انتها

در انتها باید گفت نگران عمل بینی نباشید و در صورت بروز مشکل یا بروز ایرادی در صورت برطرف نشدن بعد از یک سال، قابل اصلاح بوده و جای نگرانی نیست.

منبع: سایت دکتر گلی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle