دسته‌ها
ویژه پزشکی و سلامت

علل آلودگی هوا در خانه !

 آلاینده های هوای ویژه محیط های سربسته را جدی بگیرید
آلودگی هوای ناشی از دود کارخانه ها و وسایل نقلیه با بیماری های قلبی و تنفسی ارتباط دارند، اما آلاینده هایی نیز ویژه محیط های سربسته وجود دارند که سلامت افراد را تهدید می کند.
به گزارش ویرلن از پایگاه خبری بی بی سی ورلد، عموما دود سیگار عامل آلودگی هوای منازل و محیط های سربسته محسوب می شود، اما دود شومینه و اجاق های هیزمی، بخار مواد شوینده و پاک کننده، دود شمع و خوش بوکننده های هوا نیز نقش مهمی در آلودگی فضاهای سرپوشیده دارند.
در گزارش جدید انجمن پزشکان انگلیس آمده است: خوشبوکننده های حاوی اوزون و یا دارای عطر لیمو و کاج که برای تازه کردن هوای خانه ها استفاده می شوند، می توانند به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی باعث آلودگی هوای منزل شوند.
علاوه بر این، تهویه نامناسب فضاهای سربسته باعث رشد قارچ و کپک می شود که این امر نیز کیفیت هوای داخل خانه ها و ساختمان ها را پایین می آورد.
نشت لوله های گاز و وسایل گازسوز، گاز رادون رادیو اکتیو، دود سیگار دیگران، دی اکسید نیتروژن حاصل از سوزاندن گاز برای پخت و پز و حلال هایی که از مواد پلاستیکی، رنگ و وسایل خانه متصاعد می شوند و نیز فرش و دیگر سوایل خانه همگی در آلوده کردن هوای خانه ها نقش دارند.
سازمان جهانی بهداشت دو سال پیش در باره آلودگی هوا هشدار داد و آن را مهمترین عامل محیطی مرگ در دنیا دانست.
به گزارش این سازمان، در سال ۲۰۱۲ حدود هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست دادند و از هر هشت مورد مرگ در دنیا یک مورد بر اثر آلودگی هوا بود.
از هفت میلیون نفری که در دنیا به علت بیماری های ناشی از آلودگی هوا جان باخته اند ۴٫۳ میلیون نفر ناشی از آلودگی هوای خانه ها با دود وسایل گرمایشی و اجاق های خوراک پزی نامناسب بوده است.

ترجمه در ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle