دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

علت ریزش مو

علت ریزش مو

به گزارش ویرلن، ریزش مو یکی از مواردی است که بیماران زیادی از آن شکایت دارند ، عده ای نیز از این عارضه فراری اند و تمایل به حفظ موهای خود دارند .اما ممکن است برخی از رفتارهای تغذیه ای و یا رعایت نکردن نکات لازم برای مراقبت از موها باعث شود تا فرد دچار ریزش مو شود ، در برخی مواقع نیز ممکن است ریزش مو بسیار شدید شود و فرد مجبور شود کاشت مو انجام دهد. البته ریزش موهای ارثی از عواملی است که با رعایت نکات و موارد گوناگون نیز قابل حل و یا جلوگیری نیست.

همه ی افراد ریزش مو را تجربه میکنند، و این یک امر کاملا طبیعی است .

به طور متوسط، هر فرد در طول روز ۵۰ تا یکصد تار موی خود را از دست میدهد. این آمار نرمال ترین حالت ریزش مو است . با این روند موهای مرده از بین می روند و موهای جدید رشد می کنند و جایگزین می شوند. در صورتیکه این تعداد در طول روز افزایش یابد ، شما دچار ریزش مو هستید و باید برای درمان آن اقدام نمایید .

 

علت ریزش مو

دلایل ریزش مو

ریزش مو دلایل مختلفی دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

۱-ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از سن بیست سالگی شروع می شود، که ممکن است کل سر و یا قسمت هایی از آن را درگیر کند .

فرد بعد از تولد  این ارث را از طریق ژن ها توسط  والدین دریافت می کند که معمولا غیر قابل پیشگیری هستند.

۲-کم کاری غده تیروئید

زمانی که دچار کم کاری تیروئید می شوید،ممکن است ریزش مو بگیرید.

تیروئید هورمونی است که مسئول بالابردن متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت های روحی انسان است. اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسئول همه چیز در بدن  است از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و حتی ناخن ها . وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود. در صورتیکه تیروئید کافی در بدن وجود نداشته باشد می تواند عوارض بیشماری بر روی رشد مو و نیز ریزش آن دشته باشد .

۳-سلامت پوست سر

پوست سر بسیار حساس است و در صورتیکه دچار التهاب و زخم ناشی از التهاب باشد بر روی رشد مو تاثیر می گذارد . چربی پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی از مواردی است که جزو بیماریهای پوست سر هستند و باید برای درمان آن اقدام لازم انجام شود.

۴-کمبود آهن

قاعدگی های طولانی و عدم مصرف داروهای آهن دار باعث ایجاد کم خونی و کمبود آهن می شوند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول های قرمز خونی می شود. گلبول های قرمز خون مسئول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می رسانند. در نتیجه گردش خون در سر کم خواهد شد و رشد موها کمتر شود و یا اینکه دچار ریزش شود.

۵-لوپوس (زخم پوستی)

بسیاری از افراد از بیماری لوپویس رنج می برند ، این بیماری زخم های پوستی دردناک را روی سر ایجاد می کنند و فرد را دچار التهاب و ریزش مو می کند .لوپوس نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند. حدود ۱٫۵ میلیون نفر از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند که در طول سال های باروری تحت تاثیر این بیماری قرار دارند.

۶-شستن بیش از اندازه موها

شستشوی زیاد و بیش از حد موها ، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و .. به موها آسیب می رسانند. حرارت و مواد شیمیایی به موها آسیب می رسانند و باعث شکستن و ریزش موها می شوند.

ریزش مو قابل درمان است و می توان از روش های طبیعی برای درمان و یا کاشت مو استفاده کرد .برای اینکه این عارضه را درمان کنید بهتر است با یک متخصص با تجربه در این زمینه مشورت نمایید .

منبع: سایت دکتر غلامین

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle