دسته‌ها
VIRLAN جهان سیاسی

شایعه حمله داعش به ۱۰ نقطه ایران

در شرایط کنونی و اوضاع ناامن کشورهای منطقه، ایران در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد همین امر موجب شد تا مخالفان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تشویش اذهان عمومی دست به انتشار شایعه بزنند.
به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

بتازگی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که اینطور ادعا می‌کند:

«حمله داعش به ایران در ۱۱دسامبر(۲۰آذر)؛‌ به گزارش یکی از فرمانده‌های داعش در شبکه CNN که می‌گفت: ما منتظر پشتیبانی آمریکا از نظر تقویت قدرت نظامی هستیم که یکی از آنها به موشک‌های دور برد می‌توان اشاره کرد.
این فرمانده که ملیتی بلژیکی دارد در ادامه گفت: ما از ۸ نقطه در نظر گرفته شده که چهار طرف ایران را پوشش می‌دهند به صورت همزمان حمله را شروع خواهیم کرد. اهداف در نظر گرفته شده برای ما عبارتند از: ۱٫فرودگاه مهر آباد تهران ۲٫فرودگاه امام در تهران  ۳٫مجموعه ورزشی آزادی تهران ۴٫یکی از سینماهای تهران ۵٫فرودگاه هاشمی نژاد مشهد ۶٫آرامگاه مقدس شیعه مشهد(حرم مطهر) ۷٫پالایشگاه نفت آبادان ۸٫کارخانه ذوب آهن اصفهان  ۹٫پارچین(پاکدشت) ۱۰٫آب سنگین اراک.

این فرمانده ۲۸ساله بلژیکی گفت: احتمال حمله از ۱۱دسامبر ۲۰۱۵(۲۰آذر) شروع می‌شود اما روز دقیق عملیات به دلیل غافل‌گیر کردن ایران مشخص نیست.

سردار سلیمانی در سخنرانی خود اعلام کرد تمام پادگان‌ها از امروز تا تاریخ ۵ دی به حالت آماده‌باش بوده و ما آماده پذیرایی از این گروهک تروریستی می‌باشیم. و در ادامه سردار از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند و از تاریخ ۲۰ آذر به مدت یک هفته به منظور آرامش خاطر مردم شهرهایی مثل تهران،‌ مشهد، اصفهان، اراک، اهواز، آبادان، بندر عباس در صورت امکان شهر را ترک کنند یا به اطراف شهر بروند.

سردار در ادامه گفت: ما از تمام امکانات خود مانند ماهواره و رادار و… برای پیش بینی حادثه استفاده خواهیم کرد.»

شایعه داعش

**واقعیت**

مطلب فوق صحت ندارد و تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تشویش در اذهان عمومی را نشان می‌دهد، در این خصوص توجه به چند نکته نشان می‌دهد که تمام قدرت تروریست‌های منطقه و حامیان‌ آنها در قبال ایران فقط ایجاد شایعه‌هایی از این قبیل است:

۱- مطلب فوق استناد می‌کند به مصاحبه یکی از فرماندهان داعش با شبکه CNN در حالی‌ که چنین مصاحبه‌ای در هیچ یک از بخش‌های این شبکه انجام نشده است.

۲- سخن منتسب شده به سردار سلیمانی مبنی بر هشدار امنیتی به مردم ایران کذب است و صحت ندارد.

و نکته حائز اهمیت در این خبر جعلی اعلام زمان و مکان‌هایی است که قرار است مورد حمله قرار بگیرد، این خود دلیل دیگری بر عدم صحت مطلب فوق است.

* ایران در اوج امنیت و اقتدار

در شرایط کنونی و اوضاع ناامن کشورهای منطقه، ایران در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد.  امیر سرتیپ صباحی‌فرد جانشین فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اخیراً اعلام کرده است: با بهره‌گیری از رادارهای بومی که توسط دانشمندان جوان و متخصصین قرارگاه پدافند هوایی ساخته شده است به خوبی می‌توانیم تمامی تحرکات دشمن در خارج از مرزها را رصد کنیم و در صورت نیاز پاسخ لازم را بدهیم.

آخرین اخبار داعش و فیلم های مربوط به داعش را در این صفحه ببینید.
منبع: خبرگزاری فارس

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle