دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اختراع علم و دانش علمی و فناوری

ساعت مچی جدید ویژه غواصی

به روزترین ساعت مچی ویژه استفاده در زیر آب در حالی ساخته شده که برای تحمل فشار اعماق زیاد با روغن پر شده است.

ساعتهای ویژه استفاده در زیر آب همواره ساختاری بزرگ و حجیم دارند تا فضای لازم برای مکانیسم های مورد نیاز ماندنشان در برابر فشار آب فراهم شود. اما مشکل اینجاست که این دسته از ساعتها هیچگاه ظرافت خاصی نداشته اند.

اکنون ساعت جدیدی موسوم به Ressence Type ۵ ساخته شده که تمام ویژگیهای مورد نیاز برای استفاده در زیر آب را داشته و در عین حال به واسطه ساختار منحصربفردی که دارد به شدت مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

محققان در طراحی این محصول جدید از لاک پشت الهام گرفته اند به طوریکه اگر از کنار به آن نگاه شود گویا لاک پشتی را نظاره می کنیم. بدون شک چنین الگوبرداری از طبیعت با هدف افزایش کارایی آن صورت گرفته است.

فضای داخلی این ساعت از روغن پر شده تا نه تنها در برابر فشار قابل توجه آب تحمل بالایی داشته باشد بلکه مشاهده آن از زوایای گوناگون برای غواص راحت تر باشد حال آنکه تماشای صفحه ساعت مچی و خواندن اطلاعاتی که در آن نمایش داده می شود همواره یکی از دشواری های کار غواصی به شمار می آید.

استفاده از روغن در فضای داخلی ساعت مزیت دیگری هم داشته است. از آنجاکه وجود روغن فشار قابل توجه آب را خنثی می کند، نیازی به بدنه حجیم و سنگین برای این محصول جدید نبوده است. از آن گذشته روغن محیطی مناسب برای عملکرد چرخ دنده ها و سایر بخشهای ساعت ایجاد می کند و به همین دلیل می توان از آن در جاذبه صفر هم استفاده کرد.

 

ساعت مخصوص غواصی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle