دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ساخت واکسن برای درمان بیماری ام اس

ساخت واکسن برای درمان بیماری ام اس مورد توجه برخی شرکت های دارویی و محققان قرار دارد و درهمین راستا یک شرکت روسی اعلام کرده که کار مطالعه و بررسی نتایج تحقیق خود در ساخت واکسن ام اس را به پایان رسانده است.

به گزارش ویرلن، به گفته محققان این شرکت، تحقیق فوق مطالعه بالینی در فاز a2 بوده است که ضمن آن به ۲۰ نفر از مبتلایان به ام اس نوع عودکننده (RR) و پیشرونده ثانویه این واکسن تجویز شده است.
همه این افراد در زمان تجویز واکسن Xemys از فعالیت بیماری ام اس رنج می بردند و در طول مطالعه از نظر معاینه بالینی و MRI و آزمایشات خونی (اندازه گیری میزان سیتوکین ها در خون) پیگیری می شدند.
واکسن بطور هفتگی تزریق می شد و دز واکسن به تدریج افزایش می یافت تا به حداکثر میزان خود یعنی ۲٫۶۷۵ میلی گرم می رسید.
نتایج بدست آمده نشان داد که این واکسن به خوبی توسط افراد تحمل شد و عوارض ایجاد شده در حد خفیف و متوسط بود و برای رفع آنها نیاز به تجویز دارویی جدید نبود.
از طرف دیگر ۲۰ هفته پس از شروع مطالعه هیچ شواهدی از فعالیت بیماری در ۳۷درصد از مبتلایان یافت نشد و ۸۵ درصد حمله جدیدی را تجربه نکردند و فقط ۳ نفر از مبتلایان در طول مطالعه حمله جدید پیدا کردند و در MRI نیز نشانه های فعالیت بیماری مشهود بود.در حال حاضر لازم است تا اعلام نتایج مطالعات بیشتر در خصوص این واکسن، منتظر باشیم.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle