دسته‌ها
ویژه پزشکی و سلامت

رژیم غذایی مخصوص ژنتیک شما

دانشمندان دانشگاه تگزاس در پی یک مطالعه جدید پیش بینی کردند که تا پنج سال آینده پزشکان رژیم های غذایی بیماران را بر اساس وضعیت ژنتیکی خاص هر فرد طراحی کنند.

به گزارش ویرلن ؛ خبرگزاری یونایتدپرس با اعلام این خبر افزود: با این حال محققان دانشگاه تگزاس متذکر شدند که برای درک سریع رابطه میان ژنتیک، رفتار و بیماری های مرتبط با وزن، لازم است ابزارهای تحلیلی بهتری ابداع شود و علاوه بر آن، این پتانسیل نیز که چند ژن در افزایش، کاهش و بازیابی وزن نقش دارند، یک چالش ایجاد می کند.

گرچه یک ژن موجب می شود انرژی حاصل از غذا به جای سوختن و تامین انرژی مورد نیاز بدن به صورت چربی ذخیره شود، اما تعدد نسخه های این ژن و چگونگی تعامل آن با سایر ژن ها می تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد.
‘مالی بری’ متخصص ژنتیک و استاد علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس گفت: به هر حال نقش آفرینی احتمالی ژن ها در موفقیت برنامه کاهش وزن افراد به معنی بی نیازی از ورزش نیست.
محققان در این مطالعه که در مجله Obesity منتشر شده است، آزمایش های ژنتیکی، تحقیقات ژنتیکی و پژوهش های مختلفی را در زمینه تغییر وزن تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که با وجود شناسایی برخی ژن های مرتبط با افزایش وزن، اما هنوز سازوکار اثرگذاری آنها بر وزن مشخص نشده است.
بری گفت: دستاوردهای حاصل شده در زمینه جمع آوری داده های مربوط به افزایش و کاهش وزن، و به کارگیری حسگرهای بهتر برای کنترل محیط، رژیم غذایی، فعالیت و تنش به این موضوع کمک خواهد کرد. تمامی این فاکتورها در صورت ترکیب با داده های ژنومی با استفاده از یک الگوریتم رایانه ای، ابداع ابزارهای تحلیلی را تسهیل خواهد کرد.
بری گفت: تصور می کنم در عرض پنج سال آینده بتوانیم شاهد باشیم که از یک ترکیب ژنتیکی، رفتاری و سایر اطلاعات پیچیده برای ابداع برنامه های کنترل وزن افراد استفاده شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle