دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

با روستای فیل‌بند در بام مازندران آشنا شوید

فیلبند معروف به بام مازندران ، روستایی است از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل این روستا در فاصله ۸۱ کیلومتری شهرستان بابل و ۱۸۴ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

فیلبند یکی از مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران است. ارتفاع فیل بند از سطح دریا حدود  ۲۷۰۰ مـــتر و قله آن ۳۷۰۰ متر از سطح دریای ازاد می باشد.

به گزارش ویرلن ؛ قله های سر به فلک کشیده البرز و دماوند زیبا مثل جزایری از میان ابرها سر برآورده که دل و روح هر بیننده ای را به وجد می آورند.

در فصل بهار و پاییز مناظر و چشم اندازهای اعجاب انگیز و دلفریبی را به علت گوناگونی پدیده های جوی و آب و هوایی را می توان به نظاره نشست.
فیلبند در تابستان ها دارای سکنه و در زمستان بطور کلی خالی از سکنه می باشد.

مردمان فیلبند قادر به انجام کارهای بسیار سخت و طاقت فرسا می باشند دارای همت عالی و تعصبات قومی بوده و متعهد به دین و مذهبی می باشند. اماکن متبرکه و مذهبی فیلبند مسجد ها و دو تکیه قدیمی می باشند که بدلیل خلوص طینت و پاکی نیت سازندگان معتقد این بناها این دو تکیه از کرامات خاصی برخوردارند و هر ساله دوستداران اهل بیت جهت زیارت و اجابت نذورات خود از شهرها دور و نزدیک به فیل بند سفر می کنند.

نزدیک ترین راه ارتباطی فیلبند به جاده اصلی راه پرپیچ و خمی است که از فیلبند بطول ۴۵ کیلومتر درکیلومتر ۲۵ آمل به جاده هراز (سه راه منگل) می پیوندد بعد از گذشت از روستای تاریخی و قشنگ سنگچال به فیلبند زیبا و دیدنی می رسید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle