دسته‌ها
سیاسی

مصباح یزدی: افرادی به دنبال برگزاری رفراندوم برای کنار گذاشتن ولی فقیه هستند

مصباح با اشاره به این‌که نوک پیکان حملات دشمنان متوجه ولایت‌فقیه است، یادآور شد: دشمنان از طرفی سعی می‌کنند با کسانی که فریب دادن آن‌ها ساده‌تر است، ولایت‌فقیه را تضعیف کنند؛ از طرف دیگر نیز سعی می‌کنند تا با به‌دست آوردن نقطه ضعفی از شخص ولی‌فقیه یا خانواده‌اش، آن را بزرگنمایی کنند؛ البته خداوند متعال به قدری این بزرگ مرد را حفظ کرده که دشمنان حتی یک نقطه ضعف کوچک هم نمی‌توانند از وی بیابند.

به گزارش ویرلن ؛ آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در دیدار با هادیان سیاسی سپاه پاسداران از سراسر کشور  گفت: خداوند متعال وعده داده است که اسلام را به عنوان دین حق، بر روی زمین بگستراند؛ هر چند کسانی باشند که از آن اکراه داشته باشند.

وی با اشاره به نهضت اسلامی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، اثرات عمیقی در کشور و جهان گذاشت؛ اثرات و برکات این انقلاب به قدری فراوان است که هنوز زود است درمورد آن‌ها قضاوت شود، بلکه باید سال‌ها بگذرد تا ابعاد و ثمرات آن را بتوان به‌طورکامل فهمید.

وی افزود: تا قبل از نهضت اسلامی، مسئله ولایت‌فقیه به صورت مستقل مطرح نمی‌شد؛ هر چند در لابلای کتب فقهی اشاره‌هایی به آن شده بود، اما کسی که بحث مستقلی از آن ارائه و بر آن ایستادگی کرد، و در عمل نیز برای تحقق آن تلاش کرد و در برابر حکومت طاغوت مقاومت کرد، و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر گنجاندن این اصل در قانون اساسی اصرار داشت، تنها امام خمینی (ره) بود.

مصباح با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، خاطر نشان کرد: عده‌ای علیرغم این‌که به احکام اجتماعی اسلام علم دارند، اما به خاطر برتری طلبی و پست و مقام، آن‌ها را کتمان می‌کنند.

آیت‌الله مصباح افزود: امروز نظام اسلامی برپا شده است و قانون اساسی نیز بر اساس اسلام و ولایت‌فقیه نوشته شده است؛ حال نوبت ماست که قدر این نعمت را دانسته و امتحان خود را پس بدهیم؛ و اولین شرط امتحان این است که بدانیم چه کسی، چرا و چگونه می‌خواهد آن را از ما بگیرد؛ و چگونه باید از این میراث محافظت کنیم؟

وی با اشاره به اظهار نظر فوکویاما اظهار داشت: دشمن می‌داند که بزرگ‌ترین خطر علیه آمریکا و غرب، اسلام است، و مهم‌ترین گروه از مسلمانان نیز شیعه است، و در این بین شیعیان خمینی (ره) بیش از همه برای منافع غرب خطرناک‌اند. لذا از‌‌ همان زمان برنامه‌ریزی کردند که برای مبارزه با انقلاب اسلامی باید این تشیع را از بین ببرند، و البته محور آن تشیع نیز ولایت‌فقیه است، که باید اول آن را تضعیف کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: دشمن قصد دارد ‌ابتدا با تضعیف ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه زمینه را فراهم کند و کار بعدی آن‌ها زمینه‌سازی برای حذف ولایت‌فقیه با رفراندوم است؛ لذا راهکارهایی هم برای تضعیف ارائه داده‌اند!

وی با اشاره به این‌که نوک پیکان حملات دشمنان متوجه ولایت‌فقیه است، یادآور شد: دشمنان از طرفی سعی می‌کنند با کسانی که فریب دادن آن‌ها ساده‌تر است، ولایت‌فقیه را تضعیف کنند؛ از طرف دیگر نیز سعی می‌کنند تا با به‌دست آوردن نقطه ضعفی از شخص ولی‌فقیه یا خانواده‌اش، آن را بزرگنمایی کنند؛ البته خداوند متعال به قدری این بزرگ مرد را حفظ کرده که دشمنان حتی یک نقطه ضعف کوچک هم نمی‌توانند از وی بیابند.

آیت الله مصباح یزدی با ذکر نمونه‌هایی از تفاوت وضعیت دینی مردم در قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب، کسانی که روخوانی قرآن را بلد باشند، بسیار کم بودند؛ چه برسد که حفظ بوده و آن را عمل کنند؛ اما امروز حتی در مناطق محروم، حافظان قرآن کریم وجود دارند؛ و این نعمت‌ها به برکت ولایت‌فقیه است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان این‌که دشمن، روز به روز نسبت به کارآیی نظام مبتنی بر ولایت فقیه آگاه‌تر شده و با هزاران توطئه به دنبال تضعیف ولایت‌فقیه است، ادامه داد: حتی افرادی در داخل به دنبال این هستند که از طریق قانونی و با عنوان نمایندگان خبرگان رهبری، زمینه رفراندومی برای کنار گذاشتن ولی‌فقیه را آماده کنند؛ البته باید توجه داشت کسانی که زمینه رفراندوم را فراهم می‌کنند، برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ لذا توجه داشته باشیم که خطر امروز خطر نظامی نیست، خطر فرهنگی و فکری است.

 

منبع :انتخاب

تاریخ انتشار: شنبه  ۵ دی ۱۳۹۴

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle