دسته‌ها
پزشکی و سلامت تناسب اندام کاهش وزن ویژه پزشکی و سلامت

راز هایی برای آب کردن چربی‌ شکم

۶ دلیلی که شما قادر نخواهید بود از شر چربی‌های شکم خلاص شوید؛

اگر شما نیز چربی شکمی داشته باشید به خوبی می‌دانید که از بین بردن آن کار زیاد آسانی نیست. زمانی که صحبت از چربی شکمی می‌شود سوءتفاهم‌های زیادی برای بیشتر افراد به وجود می‌آید. بیشتر افراد برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند اما غذا یا ورزشی وجود ندارد که بتواند چربی شکم را هدف قرار دهد و آن را به طور کلی از بین ببرد. تنها چیزی که می‌تواند به شما کمک کند تغییر سبک زندگی است. برخی از عادت‌های روزانه می‌تواند فرآیند آب شدن چربی شکم را کندتر کند یا حتی آن را متوقف سازد.

در ادامه مقاله با ویرلن همراه باشید تا دلایل شگفت انگیزی که باعث می‌شود نتوانید این چربی را از بین ببرید با هم مرور کنیم.

شما مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته بندی شده زیادی مصرف می‌کنید:

حتی مواد غذایی فرآوری شده کم کالری دارای قند و سدیم بالایی هستند. بنابراین مصرف مقادیر زیاد از این مواد باعث افزوده شدن چربی شکمی خواهد شد. غذاهای نمک دار باعث می‌شود شکم شما نفخ بیشتری داشته باشد و بدن قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده که در مجله Hepatology منتشر شده است، افرادی که تنقلات و غذاهای فرآوری شده با مقادیر بالای قند و چربی به وعده غذایی روزانه خود اضافه می‌کنند، چربی شکمی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

شما تنها از تمرینات کرانچ استفاده می‌کنید:

هدف قرار دادن یک بخش از بدن کمکی به کاهش چربی آن ناحیه نخواهد کرد. برای اینکه نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید باید کل وزن خود را کاهش دهید. به عبارت دیگر، دراز و نشست تنها باعث ساخت ماهیچه می‌شود اما هنوز هم چربی پنهانی در زیر پوست وجود دارد. با گذشت زمان این چربی بیشتر می‌شود و شکم شما ظاهر خوبی نخواهد داشت.بهترین رویکرد این است که بر روی حرکاتی تمرکز کنید که همه قسمت‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ساخت عضلات بزرگ‌تر همچون عضلات بازو و پا باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها می‌شود و بدن می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند.

خواب کافی ندارید:

همه افراد می دانند که نداشتن خواب کافی و مناسب می‌تواند باعث افزایش وزن شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این افزایش در بخش شکمی بیشتر خواهد بود. بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند افرادی که به طور متوسط ۵ ساعت یا کمتر خوابیده‌اند بیشتر از سایر افراد اضافه وزن داشته‌اند. نداشتن خواب کافی باعث آزاد شدن هورمون‌های گرسنگی می‌شود و افراد را به خوردن بیشتر ترغیب می‌نماید. زمانی که خسته باشید رغبت کمتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت.

برخی از تمرینات ورزشی می‌تواند باعث افزایش وزن شود:

تمرینات قدرتی باعث ساخت عضله می‌شود. در این صورت بدن از کالری بیشتری نسبت به چربی استفاده خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید چربی ناحیه شکمی را کمتر کنید باید بر روی تمرینات قلبی با شدت متوسط –بالا تمرکز کنید. تمرینات ایروبیک برای سوزاندن کالری‌هایی که به شکل چربی ذخیره شده بسیار مفید است. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ترکیب تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی بر روی آب کردن چربی شکمی دارد.

در مصرف غذاهای خوب و سالم زیاده روی می‌کنید:

بله این موضوع درست است که خوردن چربی‌های اشباع نشده سالم موجود در آجیل‌ها، آووکادو و روغن سبزیجات می‌تواند شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن شود اما برخی از افراد در خوردن این غذاهای سالم نیز افراط می‌کنند.۲۸ گرم بادام تقریبا ۱۶۴ کالری دارد. بنابراین خوردن مقدار زیاد این مواد هم می‌تواند کالری بدن را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و مقدار مناسبی از این مواد را مصرف نمایید.

خوردن نوشابه‌های رژیمی را کنار نگذاشته‌اید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که خوردن نوشابه‌های رژیمی را ترک نکرده‌اند سه برابر بیشتر از سایر افراد چربی شکمی خواهند داشت. اگرچه متخصصان در مورد دلیل این امر زیاد مطمئن نیستند اما معتقدند که شیرین کننده‌های طبیعی ممکن است متابولیسم بدن را تا حد زیادی کمتر کند. بنابراین بهتر است به جای این نوشیدنی‌ها به مواردی همچون آب روی بیاورید. همچنین شما می‌توانید کمی لیموی تازه را داخل آب بریزید و بنوشید. بدن شما از آب برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند بنابراین آب رسانی منظم بسیار مهم است. اگر دوست دارید نوشیدنی شما طعم بهتری داشته باشد می‌توانید از چای‌های گیاهی مختلف استفاده کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle