دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

دوره ی نقاهت بعد از جراحی بینی

نقاهت بعد از رینوپلاستی

به گزارش ویرلن، جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی است که افراد زیادی روزانه این عمل را انجام می دهند.

جراحی بینی نیازمند مراقبت هایی است که بعد از جراحی بینی باید انجام شود تا نتیجه ی جراحی بینی مطلوب باشد. در این مقاله برخی از اقدامات مهم بعد از جراحی بینی را برای شما آورده ایم.

وقتی در خانه هستید باید آرام باشید و از صدمه دیدن بینی خود جلوگیری کنید. می توانید فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون و مطالعه را انجام دهید. حس می کنید بینی شما کاملا گرفته است و بیشتر بیماران در هفته اول از طریق دهان نفس می کشند. درد اندک تا متوسط است. داروی ضد درد نیز تجویز می شود که ممکن است در این زمان استفاده شود. ممکن است ۱ یا ۲ هفته اول در اطراف چشم خود کبودی داشته باشید. اکثر بیماران طی ۷-۱۰ روز به سر کار برمی گردند. دکتر نداف ۲ روز بعد جهت کشیدن تامپون شما را ویزیت می کند و ۱ هفته بعد شما را ویزیت می کند تا بخیه ها را بکشد و آتل مخصوص را بردارد. می توانید ورزش سبک را در ۱-۲ هفته بعد از جراحی شروع کنید. از فعالیت شدید تا ۶-۴ هفته بعد از جراحی خودداری کنید، مخصوصا ورزش هایی که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود (فوتبال، بسکتبال)

مراقبت های بعد از جراحی بینی
مهم است تاکید کنیم که بینی در ابتدا متورم به نظر می رسد. این مساله طبیعی است و ۸-۶ هفته طول می کشد تا تورم از بین برود. حتی بعد از این مدت نیز، رفع کامل تورم تقریبا ۱۲ ماه یا بیشتر طول می کشد. وقتی تورم کاهش می یابد متوجه می شوید که بینی به تدریج باریکتر و کوچک تر می شود و نوک بینی نیاز به زمان بیشتری دارد. بیماران سریع بعد از جراحی از بینی خودشان خوششان می آید اما ظاهر آنها به آرامی و با گذشت زمان بهبود می یابد تا به فرم نهایی می رسد. مانند هر جراحی دیگری، رینوپلاستی نیز ریسک هایی دارد.

منبع: سایت دکتر نداف کرمانی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle