دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

دلیل طولانی شدن قاعدگی

چرا قاعدگی من طولانی می شود

بسیاری از خانم ها از خونریزی های زیاد و طولانی دوران پریود رنج می برند، وقتی تعداد پدهایی که استفاده می‌کنید به چند عدد در روز می رسد یعنی خونریزی شما زیاد است و باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید، همچنین در صورتیکه خون‌ریزی شما به حدی است باید در هر ساعت پد خود را تعویض نمایید و یا قاعدگی شما بیش از یک هفته طول کشید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و دلیل خونریزی شدید را جویا شوید.

شایع‌ترین قاعدگی سنگین با خونریزی زیاد عبارت‌اند از:

     وجود عدم تعادل در هورمون ها

عدم تعادل هورمونی در دختران نوجوان و زنانی که نزدیک به یائسگی هستند عاملی برای خونریزی های شدید می باشد. این مشکل سبب بروز خون‌ریزی شدید می شود می‌توان آن را با قرص‌های ضدبارداری یا سایر هورمون‌هایی که پزشک تجویز می‌کند درمان کرد بنابراین مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان غرب می تواند به شما کمک کند تا درمان های لازم برای کم کردن خونریزی ها صورت بگیرد.

دلیل طولانی شدن قاعدگی
    وجود تومورهای فیبرویید رحمی

تومورهای رحمی عاملی برای تشدید خونریزی در دوران قاعدگی هستند که می تواند میزان قابل توجهی از خونریزی ها را ایجاد نماید. معمولا این خونریزی با درد همراه است.البته تومورهای فیبروییدی اغلب خوش خیم هستند و برای درمان می توان به کمک متخصص زنان این مشکل را حل نمود بد نیست بدانید که با شروع یائسگی فیبروییدهای رحمی خود به خود چروک شده و بدون درمان از بین می‌روند اما وجود این مشکل در دختران جوان نیازمند درمان سریع می باشد.

     پولیپ‌های دهانه رحم

گاهی پولیپ های کوچک سطح دهانه رحم را می‌پوشانند و عاملی برای خونریزی می شوند.این مشکل که خونریزی شدیدی در پی دارد بی علت بوده ولی قابل درمان است. البته ممکن است این معضل بر اثر عفونت یا افزایش غیرطبیعی استروژن ایجاد شود. این مشکل در زنان بالای ۲۰ سال دیده می شود و معمولا با یک جراحی کوچک قابل درمان است .

    بیماری لوپوس

لوپوس بخش های مختلفی از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و به صورت چشمگیری می تواند نقش به سزایی در عفونت ها و خونریزی های رحمی داشته باشد.دلیل این بیماری نیز نامشخص بوده و ممکن است در اثر ابتلا به عفونت،آنتی‌بیوتیک‌های خاص، استرس و هورمون‌ها فرد به آن مبتلا شود.

    دستگاه داخل رحمی یا آیودی

آیودی یکی از دستگاه های جلوگیری کننده از بارداری است که برای پیشگیری از بارداری در داخل رحم قرار می گیرد. خونریزی شدید در زمان قاعدگی در خانم هایی که از این دستگاه استفاده می کنند دیده می شود.

برای مشخص شدن دلیل اصلی خونریزی باید به متخصص زنان و زایمان غرب مراجعه نمایید تا بتوانید در اسرع وقت بیماری های ناشناخته خود را شناسایی و درمان نمایید. در صورتیکه خونریزی شدید در زمان قاعدگی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع: سایت دکتر زارع پور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle