دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

درمان سرطان سینه

درمان سرطان سینه

به گزارش ویرلن، اگر وجود سرطان سینه بعد از آزمایشات و ماموگرافی و سونوگرافی تایید شد، تعیین میزان پیشرفت آن ابتدا بسیار مهم است.سرطان پستان مراحل متفاوتی دارد که در کل شامل مراحل ۰ تا ۴ می باشد و تعیین مرحله آن توسط پزشک و با نمونه برداری و آزمایشاتی چون ماستکتومی و لامپکتومی (برداشتن بخشی از پستان) و نمونه برداری از غدد لنفاوی زیر بغل صورت می گیرد.

درمان سرطان سینه

درمان سرطان می تواند به روشهای موضعی و عمومی صورت گیرد. از درمان های موضعی می توان به جراحی و پرتو درمانی اشاره کرد. و از درمان های عمومی می توان به هورمون درمانی، شیمی درمانی، درمان بیولوژیک اشاره کرد. در برخی موارد نیز از هر دو روش استفاده می شود.

جراحی

از رایج ترین شیوه های درمان جراحی می باشد که در آن یا توده سرطانی یا کل بافت پستان برداشته می شود.

پرتو درمانی (رادیو تراپی)

در این روش از امواج پرانرژی برای از بین بردن سلولهای سرطانی استفاده می شود. این روش معمولا می تواند قبل یا بعد از عمل جراحی صورت گیرد. همچنین وقتی توده بزرگ باشد و با عمل جراحی قابل برداشت نباشد از پرتو درمانی استفاده می شود.

روش پرتو درمانی خود به دو روش پرتو درمانی خارجی (External radiation) و پرتو درمانی کاشتی (implant radiation) قابل انجام است.

 

درمان-سرطان-سینه
شیمی درمانی

در این روش از داروهای ضدسرطان استفاده می شود که معمولا به صورت ترکیبی از چند دارو استفاده می شود. این داروها به حالت تزریقی یا خوراکی استفاده می شوند که در هر دو ماده شیمیایی به جریان خون وارد و به کل بدن می رود.

هورمون درمانی

معمولا از دو هورمون استروژن و پروژسترون استفاده می شود که این دو نمی گذارند سلولهای سرطانی هورمون مورد نیازشان را دریافت کنند و از بین می روند.

درمان بیولوژیک

در این روش به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با توده سرطانی کمک می شود. به این صورت که معمولا از ماده هرسپتین   (Herception) که نوعی پادتن است و در آزمایشگاه ساخته می شود، استفاده می شود و به ورید تزریق می شود.

این روش یا به تنهایی یا همراه شیمی درمانی صورت می گیرد.

منبع: سایت کلینیک باران

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle