دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

درآمد جذب هر گردشگر خارجی برابر با فروش ۱۵ بشکه نفت !

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش با اعلام اینکه درآمد حاصل ازجذب یک گردشگرخارجی با فروش ۱۵ بشکه نفت برابری می کند،گفت: در صورت توسعه این صنعت و ورود گردشگران خارجی به کشور درآمد حاصل از توریسم می تواند جایگزین بخش های قابل توجهی از درآمد فروش نفت شود.
به گزارش ویرلن از ایرنا ، علی اصغر مونسان در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش اظهار کرد: گردشگری به مفهوم امروزی واژه ای جدید در ادبیات اجتماعی و شاخه ای نوین در مباحث اقتصادی است .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه امروز دیگر تنها آثار فرهنگی یا طبیعت گردی برای جذب گردشگران کافی نیست افزود : مقاصد گردشگری باید خدمات مورد نیاز بازدیدکنندگان را به منظور حفظ جایگاه خود و توانایی رقابت با دیگر مقاصد گردشگری به نحو مطلوبی عرضه نمایند.
وی اضافه کرد : رقابت مقاصد گردشگری با یکدیگر به منظور جذب هر چه بیشتر سفرهای تفریحی سبب شده است تا تنوع خدمات به منظور ایجاد جذابیت های بیشتر مقصد سفر در جهت کسب رضایت سلیقه های مختلف گردشگران ایجاد شود.
مونسان توسعه حمل و نقل را یکی از ملزومات اصلی گردشگری دانست و گفت : با ورود هواپیماهای پهن پیکر مسافربری عرصه تازه و وسیع تری را می توان برای گردشگری بین المللی گشود و هزینه های سفر خارجی را برای بسیاری از مردم اقتصادی تر کرد.
وی اضافه کرد : ایجاد یک سیستم توسعه یافته حمل و نقل ، زیرساخت های شهری مناسب ، نظام بانکی ، مالی و بیمه ای نوین ، مراکز اقامتی و پذیرایی در حد استانداردهای روز دنیا و خدمات اینترنتی شاید دیگر کمترین انتظار گردشگران و مسافرانی باشد که مقصدی را برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات انتخاب می کنند.
مونسان با اعلام اینکه سالانه نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان محل زندگی خود را برای گذران اوقات فراغت و دیدن جذابیت های نقاط مختلف جهان ترک می کنند گفت: این رقم تنها مربوط به گردشگرانی است که از کشورشان خارج می شوند و مبالغ هنگفتی را در بازار گردشگری جهان جابه جا می کنند.
وی اضافه کرد : بر اساس تحقیقات مرکز آمار ایران در بهار سال ۹۰ حدود ۱۲ میلیون خانوار ایرانی به سفر رفته اند که چنانچه هر خانواده فقط ۵۰۰ هزار تومان هزینه سفرپرداخته باشد تنها در این فصل نزدیک به شش هزار میلیارد تومان در چرخه داخلی اقتصاد کشور جابه جا شده است .
مونسان گفت: بر اساس اعلام یکی از مقامات گردشگری کشور ، طی ده ماهه اول سال ۹۲ ، ۷/۵ ( هفت و نیم ) میلیون نفر کشور را به قصد سفر خارجی ترک کرده اند در حالی که در همین مدت چهار میلیون و ۱۲۶ هزار مسافر خارجی وارد کشور شده اند، هر چند در این مدت تعداد سفرهای خارجی به داخل کشور ۲۱ درصد رشد داشته اما تراز بین ورود گردشگران خارجی وخروج گردشگران ایرانی با بیش از یک میلیون گردشگر به ضرر کشور بوده است.
وی با بیان اینکه درآمد حاصل از جذب یک گردشگر خارجی بافروش ۱۵ بشکه نفت برابری می کند افزود : اگر این صنعت در کشور توسعه پیدا کند و تعداد فراوانی گردشگر خارجی به ایران بیایند درآمد حاصل از توریسم می تواند جایگزین بخش های قابل توجهی از درآمد فروش نفت شود.
مونسان در مورد اشتغال زایی این صنعت در داخل کشور گفت : در مقابل ورود شش گردشگر برای یک نفر در کشور شغل ایجاد می شود، توسعه این صنعت علاوه بر درآمدزایی مزایای دیگری همانند ایجاد زیرساخت ها شامل گسترش جاده و توسعه شبکه حمل و نقل و سایر تاسیسات شهری و رفاهی را به دنبال دارد که ضمن تاثیر مثبت بر رشد اقتصادی منطقه , کیفیت زندگی سکنه بومی را نیز ارتقاء می دهند.
وی با بیان اینکه وجود آثار تاریخی و میراث غنی فرهنگی و جاذبه های طبیعی به تنهایی ورود گردشگران خارجی را به کشور تضمین نمی کند افزود : مؤلفه هایی چون امنیت، ارایه خدمات بهینه، تبلیغات مثبت و گسترده، پایین بودن قیمت های خدمات مسافربری و همچنین تسریع در صدور روادید از دیگر ضرورت ها است .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری در کشور و افزایش ورود جهانگردان خارجی به کشورمان، علاوه بر رشد اقتصادی، می تواند در گشایش مسایل سیاسی ناشی از ضعف تعامل با دنیای خارج نیز یاری برساند ، همچنین آموزش شهروندان و ایجاد تعامل مشترک مسئولان و مردم و افزایش فرهنگ توریست پذیری هم زمان با بهره مند ساختن جامعه میزبان از مزایای ورود گردشگران ،در تغییر نگرش میزبان و میهمان تاثیر مثبتی گذاشته و می تواند نگاه بین المللی به کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
وی اظهار داشت : جزیره کیش آمادگی دارد تا در شرایط پسا تحریم و گشایش روابط بین المللی ، نخستین گام ها را در توسعه صنعت گردشگری خارجی بردارد و دروازه ورودی جهانگردان به ایران شود.
مونسان گفت : کیش به دلیل برخورداری از قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی شرایط سهل تری را جهت پذیرش اتباع بیگانه دارد در این جزیره ظرفیت ها و قابلیت هایی وجود دارد تا با استفاده از امکانات و تسهیلات فراهم شده ، میزبانی خود را در حد بسیاری از استانداردهای جهانی به رخ گردشگران بکشاند.
وی اضافه کرد : اختصاص ۵۲ درصد از اراضی کیش به مراکز گردشگری و اقامتی و ورزشی نشان می دهد که گردشگری به عنوان محور توسعه این جزیره به مرحله کاملا اجرایی خود رسیده است و با اجرای طرح های عمرانی پیش رو شامل توسعه تاسیسات شهری و افزایش امکانات حمل و نقل دریایی و هوایی و تکمیل فضاهای اقامتی ، پذیرایی و تفریحی این منطقه به یکی از مقاصد مهم گردشگری منطقه تبدیل خواهد شد .
وی به فعالیت بخش خصوصی در مورد ساخت مراکز اقامتی در کیش اشاره کرد و افزد : با تشویق سرمایه گذاران، بیشتر هتل ها به صورت مجتمع های گردشگری ساخته می شوند و انتظار داریم با بهره برداری از ظرفیت ۳۷ هتل چهار و پنج ستاره در دست ساخت در کیش و یک هتل در جزیره هندورابی ، از نظر اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های مختلف به سطح بسیار مناسبی برسیم.
مونسان خاطر نشان کرد : تلاش هایی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در تبدیل کیش به شهری مدرن ، قانون مدار و محلی امن برای آسایش و آرامش خانواده ها شده است ، طی دو سال گذشته شتاب بیشتری گرفته است و به نظر می رسد که امروز این منطقه بیشترین آمادگی را برای بهره مندی از شرایط امروز کشور در روابط جهانی دارد .
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش به عنوان رویدادی تاثیر گذار بتواند با تمام ظرفیت به اهداف از پیش تعیین شده خود رسیده و آثار پر بارش راهنمای خدمات گردشگری کشور و رونق دهنده چرخه اقتصادی این صنعت مهم باشد.
نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش عصر سه شنبه با حضور مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، سفیر پاکستان ، وزیر مختار آلمان ، امام جمعه کیش و جمعی از فعالان صنعت گردشگری در مرکز همایش های بین المللی کیش افتتاح شد .

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle