دسته‌ها
اخبار خودرو حمل و نقل علمی و فناوری

خودرویی که متوقف کرد اما راننده‌ای برای جریمه نبود!

پلیس منطقه ماونتن ویو، در حوالی دفتر مرکزی گوگل، یک اتومبیل خودران این شرکت را به خاطر سرعت کم متوقف کرد اما راننده‌ای برای جریمه کردن در آن نبود.

گوگل درباره این موضوع، این طور شوخی کرده که “شرط می‌بندیم کم پیش می‌آید آدم‌ها را به خاطر چنین موضوعی، متوقف کنند.”
اداره راهنمایی و رانندگی کالیفرنیا در گزارشی درباره این رویداد، اتومبیل گوگل را “زیادی محتاط” توصیف کرده است.
پلیس ماونتن ویو در یک پست وبلاگی نوشته است که پلیس وقتی سراغ این اتومبیل رفت که متوجه شد سرعت سایر اتومبیل‌هایی که در مسیر شرقی، پشت سر اتومبیل گوگل حرکت می‌کنند، زیادی پایین است.
بر اساس این نوشته “پلیس این اتومبیل خودراننده را متوقف کرده و با اپراتورش تماس گرفته تا بفهمد این اتومبیل چطور سرعتش را انتخاب می‌کند و به او درباره مشکل منع رفت و آمدی که پیش آمده است، آموزش بدهد.”

به گزارش بی‌بی‌سی،این اتومبیل در مسیری که حداکثر مجاز سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت بود با سرعتی معادل ۴۰ کیلومتر حرکت می‌کرد.
گوگل در پستی که درباره این موضوع نوشته گفته است که “ما در نمونه‌های اولیه اتومبیل‌هایمان آنها را طوری تنظیم کرده‌ایم که به خاطر امن بودن، حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت برانند و از آنها خواسته‌ایم به جای این‌که خیابان‌های محله را به وحشت بکشند، دوستانه و ارتباط پذیر عمل کنند.”
گوگل گفته است افتخار می‌کنیم اتومبیل‌هایمان در حدود دو میلیون کیلومتری که حرکت کرده‌اند، حتی یک بار هم جریمه نشده‌اند.
در سپتامبر گذشته حدود دو ماه پیش، وقتی شکایت‌هایی درباره “زیادی سر به راه بودن” اتومبیل‌های گوگل منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که تلاش می‌کند اتومبیل‌هایی بسازد که بیشتر شبیه انسان ها عمل کنند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle