دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو برترینها علمی و فناوری

همکاری گوگل و فورد برای ساخت خودروهای خودران

پیشتر اخباری در زمینه‌ی راه‌اندازی شرکت جدیدی توسط گوگل برای توسعه‌ی خودروهای بدون راننده منتشر شده بود، حالا بخش اتوموبیل یاهو گزارش داده که گوگل و فورد کمپانی جدیدی را به منظور توسعه خودروهای خودران تاسیس می‌کنند.

هفته گذشته گوگل اعلام کرد که خودروهای هوشمند خود را به یک بخش مستقل زیر نظر آلفابت تبدیل می‌کند که از این‌رو به نظر می‌رسد همکاری جدید فورد و گوگل چندان هم دور از انتظار نیست.

 این همکاری اهداف هر دو کمپانی را میسر می‌سازد؛ گوگل در نتیجه‌ی این همکاری تجربه‌ی با ارزش تولید انبوه خودروهای فورد را کسب می‌کند و در مقابل فورد نیز از تحقیقات چندین ساله‌ی گوگل در زمینه‌ی خودروهای خودران بهره‌ مند می‌شود.

هر دو کمپانی گوگل و فورد چندین سال است که در حال کار روی خودروهای خودران هستند، البته تلاش‌های گوگل در این زمینه کاملا مشهود است چراکه تمامی تغییرات خود را همواره گزارش می‌دهد. گوگل تا به حال چندین خودروی خودران را در خیابان‌های کالیفرنیا و تگزاس آزمایش کرده است. فورد نیز به تازگی مجوز لازم برای آزمایش خودروهای خود در خیابان‌های کالیفرنیا را کسب کرده است.

بر اساس گزارش یاهو، گوگل کاملا مجزا از فورد عمل کرده و این همکاری غیرانحصاری خواهد بود. سال گذشته نیز آلن مولالی مدیرعامل سابق فورد، به بخش هیئت مدیره‌ی گوگل پیوست.

یکی از سخنگوهای شرکت فورد در خصوص این شایعات اعلام کرد:

    ما تا به حال با کمپانی‌های بسیاری در زمینه‌ی برنامه‌ی Ford Smart Mobility همکاری داشته‌ایم و قصد داریم از این پس نیز به این همکاری‌ها ادامه بدهیم. ما مذاکره‌های خود را به دلایل رقابتی آشکار بازار، به طور عمومی اعلام نخواهیم کرد؛ از این‌رو در مورد حدس و گمانه‌ها هیچ نظری نداریم.

به همین ترتیب یکی از سخنگوهای گوگل هم در ایمیلی به ورج اعلام کرده که گوگل نیز در خصوص شایعه‌ها اظهار نظر نخواهد کرد. کمپانی فورد کنفرانس خبری آتی خود را در تاریخ پنجم ژانویه سال جدید و در خلال نمایشگاه CES برگزار خواهد کرد که در آن زمان صحت این شایعه‌ها مشخص خواهد شد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle