دسته‌ها
گردشگری معماری هنری

پیکاسو در توریستی ترین ساختمان تهران

این روزها با به نمایش گذاشتن برخی از تابلوهای نفیس و ارزشمند از هنرمندان معاصر غربی در موزه هنرهای معاصر تهران نگاه رسانه های جهانی به این موزه جلب شده است. ‏

موزه هنرهای معاصر تهران با ساختمانی بی نظیر که مجموعه ای هنری بالغ بر بیش از ۳ هزار اثر ارزشمند را درون خود دارد برای بسیاری از رسانه ها و هنردوستان غربی از نظر وجود دهها تابلوی به نمایش در نیامده از هنرمندان معاصر اروپایی و آمریکایی دارای ارزش خاصی است.

در گزارش هایی که در روزهای گذشته و همزمان با نمایش گالری مجموعه ای از این تابلوها در موزه هنرهای معاصر تهران در رسانه های مختلف اروپایی و آمریکایی منتشر شده است، به منحصر بفرد بودن برخی از آثار موجود در این موزه اشاره شده و بر این نکته تاکید شده که نمایش این آثار ممکن است حتی بسیاری از توریست های اروپایی را آمریکایی را تنها برای بازدید از این موزه راهی تهران کند.
‏تابلویی از “هانری دو تولوز لوترک” نقاش فرانسوی در موزه هنرهای معاصر تهران

‏ ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می‌کشد

 
به نوشته تلگراف آثار و تابلوهای این گالری هنری تا ۲۰ سال پس از انقلاب در ایران در معرض نمایش عمومی گذاشته نشده بود تا اینکه برای نخستین بار در دوره دولت سید محمد خاتمی در سال ۱۹۹۹ مجموعه هایی از گنجینه هنری موجود در این موزه به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

بسیاری از تابلوهای متعلق به هنرمندان معاصر غربی در دوره پیش از انقلاب و از سوی همسر شاه مخلوع ایران خریداری شده است.

برخی از تابلوهای موجود در این مجموعه به دلیل اینکه در استانداردهای مقامات ایرانی “نافی عفت عمومی” قلمداد می شوند، هیچ گاه در معرض نمایش عمومی گذاشته نشده اند و حتی برخی از آنها پس از انقلاب بی سروصدا به خارج از ایران منتقل شده و با تابلوهای دیگر نقاشی کلکسیونر های غربی معاوضه شده اند.

برخی از تابلوهای موجود در این گالری نیز در سال های گذشته برای نمایش موقت به گالری های هنری در اروپا قرض داده شده است.

نمایش تابلوی “نقاش و مدلش” اثر پیکاسو در موزه زوریخ سوییس در سال ۱۳۸۹که از موزه هنرهای معاصر تهران به امانت گرفته شده بود. ارزش این تابلو ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.
گران ترین و ارزشمند ترین اثر این مجموعه ۴۲ تابلویی نفیس از آثار هنرمندان غربی، تابلوی “نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی” اثر نقاش آمریکایی “جکسون پولاک” است که حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

‏ ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می‌کشد

 

علی جنتی وزیر ارشاد در آیین گشایش این گالری در حال تماشای اثر جکسون پولاک

‏ ساختمانی که توریست های غربی را به تهران می‌کشد
در میان تابلوهای این مجموعه ۳۰ اثر از پیکاسو و آثاری از اندی وارهول وفرانسیس بیکن و نیز تندیس هایی از “دانلد جاد” ، ادواردو چیلیدا و دن فلاوین به چشم می خورد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle