دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تغذیه سالم چه نقشی در موفقیت شما دارد ؟

به گزارش ویرلن به نقل از آلامتو ؛ هر چیزی که روزانه شما مصرف می‌کنید، می‌تواند خلاق بودن یا نبودن شما را به خوبی مشخص کند. زمانی که صحبت از خلاقیت، ابداع و موفقیت به میان می‌آید،معمولا نصیحت‌های فراوانی نیز وجود خواهد داشت. در این میان افراد سعی می‌کنند به شما کمک کنند. آن‌ها به شما خواهند گفت که ساعت‌های کاری خود را متعادل کنید، خواب کافی داشته باشید و ورزش را نیز فراموش نکنید. شاید شما هم شنیده باشید که مصرف غذاهای سالم می‌تواند باعث موفقیت شما گردد اما آیا می‌دانید چرا این اتفاق رخ می‌دهد.؟؟؟ تمامی موارد در بدن انسان به یکدیگر متصل هستند. اگرچه مواد غذایی که شما مصرف می‌کنید از لحاظ فنی به شکم شما می‌رود و وارد مغز نمی‌شود اما مواد مغذی موجود در این غذاها به جریان خون وارد می‌شود و بدن شما را تامین می‌کند. مواد غذایی سالم می‌تواند انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را از طریق جریان خون به کل قسمت‌های بدن برساند. در حالیکه مصرف غذاهای ناسالم می‌تواند چربی‌های مضر را وارد جریان خون کندو از انرژی بدن شما بکاهد. البته این موضوع بدان معنا نیست که شما در صورت مصرف غذاهای ناسالم نمی‌توانید کار کنید . بدن و مغز شما به هنگام مصرف غذاهای آماده و نوشابه نیز می‌تواند به کار خود ادامه دهد اما نمی‌تواند از تمام ظرفیت خویش برای انجام بهینه کارها بهره ببرد. برای اینکه به سطح بالایی از موفقیت دست یابید باید بتوانید با تمام ظرفیت خود کار کنیدو این امر تنها با مصرف غذاهای سالم برآورده می‌شود.

مزایای مصرف مواد مغذی درست:

زمانی که شما مصرف خود را از مواد غذایی ناسالم به مواد غذایی سالم تغییر می دهید، تفاوت ایجاد شده بسیار ملموس خواهد بود. اگر باور نمی‌کنید از همین امروز مصرف قند، فست فود، سدیم بالا و غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید. سعی کنید روزانه مقدار مناسبی آب بنوشید.برخی از مزایایی که ممکن است از این تغییر حاصل گردد شامل موارد زیر است :

  • هوشیاری
  • خوب فکر کردن
  • کمبود خستگی
  • تمرکز ذهنی بالا و قوی
  • حافظه بهتر
  • خلاقیت
  • استرس کمتر
  • خواب بهتر

شما ممکن است متوجه مزایایی شوید که در این لیست وجود ندارد و تمامی این موارد برای موفقیت شما کافی است.

چه چیزی باید بخوریم؟؟

بهتر است تمرکز خود را بر روی غذاهایی که باید بخورید قرار دهید. هرچقدر مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کنید، می‌توانید از عملکرد ذهنی بهتری برخوردار باشید . در این صورت است که می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

  • کلم پیچ: کلم پیچ یکی از با ارزش‌ترین موادی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این سبزی خوشمزه کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین، آمینو اسید، ویتامین K ، ویتامین A و ویتامین C است. این ماده چربی و قند ندارد. علاوه بر این، کلم پیچ دارای اسید چرب امگا ۳ است.کلم پیچ یکی از موادی است که اسید چرب امگا۳ بیشتری دارد. همین امر موجب می‌شود مصرف کلم پیچ ظرفیت جذب مواد مغذی بیشتری داشته باشد. همانطور که می‌دانید امگا ۳ برای سلامت مغز بسیار ضروری است.
  • بلوبری: آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌هایی همچون بلوبری برای افزایش ظرفیت یادگیری وتقویت مهارت‌های حرکتی بسیار مفید است. اضافه کردن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی برای حفظ سلامت مغز در سنین بالا بسیار عالی خواهد بود.
  • پروتئین‌های بدون چربی: قسمت‌های بدون چربی گوشت می‌تواند ظرفیت ذهنی شما را افزایش دهد. منابع دیگر این نوع پروتئین استفاده از حبوبات، عدس، آجیل و دانه‌های مختلف است. این مواد دارای ویتامین‌های بسیاری هستند و می‌توانند به تحریک قدرت مغز نیز کمک کنند.
  • چای سبز: چای سبز و عصاره چای سبز دارای نتایج مثبت برای بهبود عملکرد ذهنی به خصوص افزایش حافظه هستند. مطمئن شوید که از چای‌هایی با مقدار کم کافئین استفاده می‌کنید. مقدار بالای کافئین می‌تواند باعث کاهش خلاقیت و سایر مشکلات سلامتی شود.

همانطور که مشاهده کردید موفقیت نیز می‌تواند به مصرف مواد غذایی مرتبط باشد. فکر کردن به موادی که می‌خورید می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در خلاقیت، سبک زندگی و موفقیت شما داشته باشد.

منبع : تغذیه و موفقیت

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle