دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر عجیب مصرف روزانه میوه بر سلامت قلب

مطالعه محققان در چین نشان می دهد مصرف منظم و روزانه میوه تازه می تواند با کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی ارتباط داشته باشد.
به گزارش ویرلن از پایگاه اینترنتی هلث دی، در این تحقیق مشخص شد بزرگسالانی که هر روز میوه تازه مانند سیب و پرتقال مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که بندرت یا هرگز میوه مصرف نکرده بودند حدود یک سوم خطر مرگ در اثر سکته قلبی و مغزی در آنها کاهش یافت.
دکتر سنگ لی محقق اصلی معاون رئیس آکادمی علوم پزشکی چین در پکن گفت: مصرف میوه برای سلامتی قلب و عروق بسیار اهمیت دارد. بنابر این شرکت کنندگان این مطالعه که بیشتر اوقات میوه مصرف می کردند در قیاس با سایر افراد فشار خون و قند خون پایین تری داشتند.
در هر حال با توجه به ماهیت مطالعه نمی توان اثبات کرد که مصرف میوه سبب کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می شود و فقط یک ارتباط وجود دارد.
لی و همکاران وی در این مطالعه اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار بزرگسال ۳۰ الی ۷۹ سال را بین سال های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹ جمع آوری کردند که هیچ یک از آنها سابقه بیماری قلبی نداشتند.
نتایج مطالعه نشان داد از هر ۵ نفر یک نفر به صورت روزانه و به مدت ۷ سال میوه مصرف کرد. افرادی که معادل نصف فنجان در روز میوه مصرف کرده بودند بطورقابل توجه ای خطر بیماری جدی قلب و عروق در آنها کاهش یافت.
میوه منبع بسیار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر ترکیبات گیاهی سالم است. فیبر موجود در میوه ها در سلامتی دستگاه گوارش موثر است و سایر عناصر در میوه ها عملکرد سلول های مغز را بهبود می بخشد.
این مطالعه ۷ آوریل در مجله New England Journal of Medicine منتشر شد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle