دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین روش پیشگیری از زوال عقل

مطالعات اخیر محققان، ارتباط بین فعالیت ذهنی و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل را بیش از پیش تایید می کند و نشان می دهد استفاده از رایانه در افراد میانسال و سالمندان، تاثیر مثبتی در کاهش احتمال ابتلا به زوال شناختی دارد.
به گزارش ویرلن از ایرنا، با گذشت سن به مرور زمان حجم مغز کاهش می یابد و علاوه بر آن، تغییرات مهمی در سطح سلولی و عروقی مغز روی می دهند که سبب می شود فرد در معرض زوال عقل و کاهش توانایی شناختی قرار گیرد.
تحقیقات پژوهشگران موسسه ویسکانسین در آمریکا نشان می دهد کار کردن با رایانه و تجهیزات هوشمند دیگر در میانسالی و سالمندی یک روش موثر برای مبارزه با تغییرات نامطلوبی است که به مرور زمان برای مغز و اعصاب اتفاق می افتد.
این مطالعه که در سال ۲۰۱۴ میلادی صورت گرفت، نشان می دهد افرادی مانند پزشکان، موسیقیدانان، خلبانان و مهندسان معمار که فعالیت ذهنی زیادی دارند، بیشتر قابلیت های شناختی را تا پایان عمر حفظ می کنند و مغز آنان در مقایسه با افراد دیگر در همان سن و سال، حجم هیپوکامپ بالاتری دارد.
ادامه مطالعات در کلینیک مایو نشان می دهد کار با رایانه و فعالیت هایی مانند پرداخت قبوض، مطالعه الکترونیکی، دانلود انواع فایل های سرگرمی و شبکه های اجتماعی به افراد میانسال و سالمند کمک می کند ذهن خلاق تری داشته باشند و کمتر با مشکلات حافظه مواجه شوند.
علاوه بر فعالیت های ذهنی، فعالیت بدنی منظم، رژیم غذایی سالم و استفاده از مکمل های معدنی و ویتامین، نقش مهمی در حفظ توانایی و عملکرد مغز دارند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle