دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین روش افزایش توانایی مغز

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران ورزش هدفمند را عامل مهمی در افزایش توانایی مغز خواند و گفت:ورزش هدفمند سبب تولید فاکتورهای رشد در مغز می شوند که این فاکتورها دریادگیری وفعالیت های خلاقانه موثرهستند.
به گزارش ویرلن از انجمن علوم اعصاب ایران، دکتر محمد جغتایی افزود:فاکتورهای رشد علاوه بر اینکه در یادگیری وفعالیت های خلاقانه موثرهستند، موجب رشد و شکل گیری مدارهای جدید و حفظ مدارهای مغزی خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری هفته آگاهی از مغز ادامه داد:مهمترین برنامه کمپین هفته آگاهی از مغز، برگزاری همایش بزرگ علمی،اجتماعی وآموزشی است که برای اولین بار، روز ۱۳اسفند ماه درمرکزهمایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزارمی شود.
جغتای در باره این همایش گفت: ارتقای بهداشت مغزدرجامعه به دومنظورانجام می شود اول اینکه افراد یاد بگیرند که چگونه توانایی مغزشان را افزایش دهند و دوم افراد جامعه با راه های پیشگیری از کاهش قوای جسمی و ذهنی مغز آشنا شوند.
وی ادامه داد:در واقع آگاهی رسانی از ویژگی وتوانایی مغز، چگونگی توانمندسازی و جلوگیری از کاهش توانایی مغز ازطریق برنامه های هفته آگاهی از مغز اطلاع رسانی می شود.
جغتایی اکثریت افراد جامعه را مخاطبان این برنامه های آموزشی معرفی کرد وگفت:این برنامه ها برای عموم مردم ، به خصوص کودکان، دانش آموزان، دانشجویان وافراد میانسالان که در آستانه سالمندی قرار دارند، قابل استفاده خواهد بود.
وی درباره علت تمرکز برنامه های هفته آگاهی از مغز بر گروه کودکان اظهارکرد: قابلیت انعطاف پذیری مغز در سنین کودکی بیشتر است و می توان با روش های سنجش و استفاده از ابزار توانبخشی مهارت های کودکان را افزایش داد.
وی آگاهی رسانی به افراد میانسال را نیز در جلوگیری از سالمندی زود هنگام موثر دانست وافزود: با آموزش این افراد می توان به آنان کمک کرد که دیرتر به مرحله سالمندی همراه با ناتوانی برسند و در واقع با تقویت مهارت های آنان پیری توام با سلامت داشته باشند.
مشاورعالی ستاد توسعه علوم وفناوریهای شناختی در بخش دیگری از سخنان به هماهنگی های انجام شده با سازمانها و ارگانهای حوزه های اجتماعی ،علمی وآموزشی اشاره کرد و گفت: اهم برنامه های هفته ‘آگاهی ازمغز’ با همکاری سازمانهای مختلف از جمله، آموزش وپرورش، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و انجمن های علمی وپژوهشی، درتهران وهفت مرکز استان دیگر اجراخواهد شد.

منبع:ایرنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle