دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین راه درمان سرطان روده

محققان به تازگی کشف کرده اند که می توانند مسیر پیشرفت بیولوژیکی سرطان روده را با ویتامین A مسدود نمایند.

سرطان روده اولین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سطح جهان است که معمولا بیماری ایی مقاوم به داروست. دانشمندان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوئیس در حال حاضر به مکانیسم بیولوژیکی ایی پی برده اند که با عود مجدد سرطان روده مقابله می کند.

این شیوه موجب فعال شدن پروتئینی می شود که در سلول های مقاوم سرطان نابود شده است. محققان توانستند با استفاده از ویتامین A، مجددا آن را فعال سازند، در حالیکه هم سلول های سرطانی را حذف کرده و هم مانع از گسترش بیماری شدند.

زمانیکه بیماران مبتلا به سرطان روده تحت درمانی مثل شیمی درمانی قرار می گیرند، اکثر سلول های سرطانی نابود می شوند. اما جهش های ژنتیکی عامل بروز سرطان در اولین محل در گروه خاصی از سلول های روده باقی می مانند که در حقیقت سلول های بنیادی هستند. بعد از پایان درمان سرطان، سلول های بنیادی باقیمانده مجددا ظاهر شده و موجب عود بیماری می شوند.

اما محققان در مطالعه خود با مسدودکردن مسیر بیولوژیکی ژن HOXA۵ از طریق ویتامین A توانستند مانع از رشد و گسترش بیماری شده و در نتیجه عود بیماری حاصل نشد.

محققان ابراز امیدواری کرده اند که این روش جدید درمان نه تنها برای سرطان روده، بلکه برای تمامی انواع سرطان قابل استفاده باشد.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle