دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین راه برای مراقبت از پوست در بهار

به گزارش ویرلن ؛ حالا که بهار از راه رسیده و تابستان هم همین گوشه و کنار ها منتظر است تا نوبتش شود، بهترین زمان برای تازه کردن روتین مراقبت از پوست و اقدامات ضد پیری آن است. با نکاتی که در ادامه گفته می شود پوست خود را برای فصل بهار و تابستان آماده کنید.
۱- استفاده از برنامه غذایی برای پوستی بهتر

استفاده از برنامه غذایی سرشار از سبزیجات، میوه ها، حبوبات، آجیل ها، دانه ها، و غلات کامل و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده / بسته بندی شده می تواند به بالا رفتن سلامت پوست کمک کند. تنوع در میان گروه های غذایی سالمی که گفته شد بسیار بالا است، با این حال غذاهایی که در ادامه مثال زده می شود مواد مغذی ویژه ای دارند که سلامت پوست را تضمین می کند:

گوجه فرنگی: سرشار است از لیکوپن و ویتامین C است که به طرق مختلف برای پوست مفید هستند: مبارزه با پیری زودرس پوست در مواجه با اشعه UV، درمان هیپرپیگمانتاسیون ( تیره شدن برخی نقاط پوست )، و افزایش کلاژن که به پوست قابلیت ارتجاعیش را می دهد، و هنگام پایین آمدن کلاژن ها با چین و چروک پوست مبارزه می کند. گوجه فرنگی های ارگانیک غلظت بالایی از این مواد مغذی محافظ پوست را در خود دارند.

توت ها: توت ها سرشار هستند از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، پلیفنول ها، ویتامین ها، و مواد معدنی که به آنها خاصیت ضد التهابی بودن و جلوگیری از پیر شدن پوست توسط رادیکال های آزاد را می دهند.

پرتقال: پرتقال معروف است به میزان بالای ویتامین C، که مانند گوجه فرنگی به پیشگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند، و می توان کلاژن را تقویت کند. میزان بالای آنتی اکسیدان موجود در پرتقال نیز به کاهش آسیب پوستی توسط رادیکال های آزاد کمک می کند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می دهد. پرتقال همچنین مقدار زیادی آب دارد، که باعث از بین رفتن جوش ها و مرتجع ماندن پوست است.

 

۲- نوشیدن آب فیلتر شده

آب بدن را از درون تامین کنید! علاوه بر خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات که آب مورد نیاز پوست را از درون تامین می کنند، مقدار زیادی آب فیلتر شده نیز بنوشید.

 

۳- خونتان را به جریان دربیاورید

انجام ورزش مرتب برای پوست و سلامتتان مفید است. تحقیقات نشان داده مرتب ورزش کردن نه تنها باعث شادابی و تثبیت سلامت پوست می شود بلکه می تواند پیری پوست را متوقف و به حالت قبل بازگرداند. ورزش مزایای متعددی برای سلامت دارد از جمله بیرون آمدن سموم از پوست.

 

۴- پوست را محافظت، مرطوب و تمیز کنید

روتین سالم مراقبت از پوست شامل مرتب تمیز کردن ( مخصوصا شب ها )، مرطوب کردن، و محافظت از نور خورشید می شود. هر روز صبح و شب هنگامی که آرایش را از روی صورت خود پاک می کنید ابتدا پوستتان را خوب بشویید و سپس مرطوبش کنید.

محافظت در برابر نور خورشید نیز بسیار مهم است! از آنجا که نگرانی هایی درباره مواد به کار برده شده در ضد آفتاب ها وجود دارد، در سایه باقی ماندن، استفاده از کلاه، و پرهیز از قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی باید اولین خط دفاعی شما در برابر پیری پوست را تشکیل دهند.

برای پیدا کردن ضد آفتابی سالم، به دنبال مواردی باشید که حاوی اکسید روی (zinc oxide ) و دی اکسید تیتانیوم (titanium dioxide ) باشند، چون این دو طیف گسترده ای را شامل می شوند ( هم جلوی اشعه های UVA را می گیرند هم UVB) و همچنین در برابر آب نیز مقاوم هستند. از مصرف ضد آفتاب هایی که حاوی اکسیبنزون (oxybenzone )، ویتامین A، و دفع کننده های حشرات هستند پرهیز کنید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle