دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

بهترین ده مجموعه ی اسکی جهان

به گزارش ویرلن:

به نقل از کافه گردش اسکی یکی از ورزش های سرگرم کننده زمستانی است و در هر مکانی که در طول ماه های سرد سال در آن برف می نشیند، انجام می شود. مجموعه های اسکی زیادی در سراسر جهان وجود دارد و بعضی از بهترین این مجموعه ها در آمریکا و اروپا قرار دارد که به دلیل مکان، آب و هوا و جنس برف این مناطق است.

۱٫ دره ی اسکوآ، کالیفرنیا (Squaw Valley, California)
دره ی اسکوای کالیفرنیا یکی از بزرگ ترین مناطق اسکی در آمریکاست که در غرب دریاچه ی تاهوی سیرا نوادا قرار دارد. این مجموعه با مجموعه اسکی آلپین میدوز زیرنظر یک مدیریت واحد اداره می شود. فاصله ی بین این دو مجموعه با ترن در ۱۰ دقیقه طی می شود. این مجموعه علاوه بر اسکی، امکانات دیگری را هم ارائه می دهد؛ محلی برای اسکیت، استخر، رستوران، مرکز خرید، زمین گلف و ترن هوایی. این مجموعه ی تفریحی میزبان المپیک زمستانی ۱۹۶۰ بوده است.

۲٫ آلپین میدوز (Alpine Meadows)
آلپین میدوز در شمال دریاچه ی تاهو یکی از معروف ترین مجموعه های اسکی است. با زمین های وسیع مناسب برای اسکی که در آن ۱۳ بالابر متفاوت وجود دارد. کیفیت و تنوع زمین ها و مسیرهای اسکی مطابق با سطح مهارت اسکی بازان از ابتدایی تا حرفه ای است. آلپین میدوز مانند مجموعه اسکی دریاچه ی تاهو اغلب طولانی ترین فصل بارش برف را دارد. این مجموعه ی اسکی با یک ترن به دره ی اسکوآ متصل می شود.

۳٫ ویل، کلرادو (Vail, Colorado)
ویل واقع در کلرادو دومین مجموعه ی اسکی بزرگ در آمریکاست. این تفریحگاه شامل هفت زمین بولینگ روی چمن در کنار آبگیر بلواسکای است. این تفریحگاهِ مورد علاقه ی مردم در سراسر جهان پیست های اسکی و اسنوبورد مختلفی دارد.

۴٫ مونت ترمبلنت، کانادا (Mont Tremblant, Canada)
مجموعه اسکی مونت ترمبلنت درکنار کوه منس فیلد، بلندترین کوه ورمونت در رشته کوه لارنشن کبک کانادا نزدیک مونترآل واقع است. این تفریحگاه معروف پیست هایی برای اسکی و اسنوبورد متناسب با سطح مهارت اسکی بازان دارد.این مجموعه ی تفریحی در تمام طول سال دایر است. مونت ترمبلنت شامل دریاچه ی ترمبلنت برای شنا و دو زمین گلف برای ماه های تابستانی هم هست.

۵٫ ویستلر بلک کومب، کانادا (Whistler Blackcomb, Canada)
مجموعه اسکی ویستلر بلک کومب در نزدیکی ونکوور واقع است. ویستلر بلک کومب بزرگ ترین مجموعه اسکی در آمریکای شمالی محسوب می شود. این مجموعه برای داشتن وسیع ترین سراشیبی اسکی تا سال ۲۰۰۹ و بیشترین ظرفیت بالابر در سربالایی معروف بود.

۶٫کورتینا دآمپتزو، ایتالیا (Cortina d’Ampezzo, Italy)
کورتینا دآمپتزو شهری در شمال ایتالیاست. این مجموعه تفریحی ورزش های زمستانی شامل محدوده های اسکی، مکان های تفریحی پس از اسکی و اقامتگاه های واقع در مناظر زیبا است. پس از این که المپیک بازی های زمستانی ۱۹۴۴ به دلیل جنگ جهانی دوم لغو شد، این مجموعه محل برگزاری المپیک زمستانی ۱۹۵۶ شد. هم چنین فیلم های کلاسیک و مشهور زیادی در کورتینا دآمپتزو فیلم برداری شد.

۷٫ کیتزبوهل، اتریش (Kitzbuhel, Austria)
کیتزبوهل یک شهر قرون وسطایی کوچک در تیرول اتریش است که برای مجموعه اسکی و سایر ورزش های زمستانی خود، شهرت جهانی دارد. این تفریحگاه بین کوه های هاهنکام و کیتزبوهلر هورن قرار دارد و محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در رشته اسکی و مسابقات قهرمانی تنیس اتریش در تابستان است.

۸٫ گستاد، سوئیس (Gstaad, Switzerland)
گستاد یک روستای دوزبانه در کانتون برن در جنوب غربی سوئیس و در قسمت آلمانی زبان آن است. این مجموعه اسکی بین مرفهان بسیار معروف است. شیب تند و برف عمیق این مکان افراد مشهور و علاقمند به اسکی و اسنوبورد را به خود جلب می کند. در این تفریحگاه، مکان هایی عالی برای اقامت در روستاهای اطراف وجود دارد. گستاد هم چنین به صورت منظم میزبان چندین رویداد ورزشی است.

۹٫ زرمات، سوئیس (Zermatt, Switzerland)
زرمات در قسمت آلمانی زبان بخش وله در سوئیس واقع است. این مجموعه تفریحی برای اسکی و کوهنوردی آن معروف است و دومین پیست مرتفع جهان را دارد که با بالابر مکانیکی قابل دسترسی است. علاوه بر اسکی این مجموعه هم چنین از بهترین مکان ها برای گردشگری است.

۱۰٫ چامونیکس بلان مون، فرانسه (Chamonix-Mont_Blanc, France)
چامونیکس بلان مون که بیش تر با نام چامونیکس شناخته شده است، بخشی در دامنه ی بلان مون، بلندترین قله رشته کوه آلپ است. پیست های اسکی این مجموعه حتی برای اسکی بازان حرفه ای هم چالش برانگیز است. این مجموعه مکان هایی برای مهمانی های بعد از اسکی و بقیه ی ورزش های زمستانی هم دارد. چامونیکس از قدیمی ترین مجموعه های اسکی فرانسه است و درسال ۱۹۲۴ محل برگزاری المپیک زمستانی بود.


منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle