دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

بهترین حالت خوابیدن برای پیشگیری از کمردرد, زانودرد و گردن درد

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سلامتی بسیار زیاد اهمیت دارد وضعیت صحیح قرارگیری بدن در حالت‌های مختلف به خصوص هنگام خوابیدن و استراحت است.

به گزارش ویرلن ؛ اهمیت درست خوابیدن از آنجا معلوم می‌شود که عدم توجه به این مساله در درازمدت فرد را دچار مشکلاتی از قبیل کمردرد، زانو درد، گردن درد و… می‌کند.

انواع مدل خوابیدن

دکترای فیزیولوژی با بیان اینکه بسیاری از دیسک‌های گردن ناشی از حالت‌های ناصحیح خوابیدن است، افزود: حالت‌های خوابیدن به سه حالت به پهلو خوابیدن، طاق باز و دمر خوابیدن تقسیم می‌شود که بهترین روش طاق باز است.

 
حالت دمر خوابیدن

وی با اشاره به اینکه دمر خوابیدن‌ همان حالت درازکش رو به پایین است، بیان کرد: این روش در هر حالت باعث ایجاد مشکل در بدن می‌شود و در این حالت نه تنها به قفسه سینه فشار وارد می‌شود بلکه کمر نیز دچار آسیب می‌شود.

 
حالت طاق باز خوابیدن

 روش طاق باز‌ همان حالت درازکش رو به بالاست که در این حالت کمترین فشار به قفسه سینه وارد می‌شود و در این حالت شکم و سینه رو به بالا قرار می‌گیرد. در حالت طاق باز هیچ مشکلی برای بدن به وجود نمی‌آید.

 
حالت خوابیدن به پهلو

معمولاً دراز کشیدن به پهلوی سمت راست بهتر از خوابیدن به پهلوی چپ است و اگر شخصی به دلیل مشکلات خاصی نتواند به سمت راست بخوابد می‌تواند دراز کشیدن به پهلوی چپ را انتخاب کند.

خوابیدن به وضعیت نامناسب سبب احساس درد در عضلات، ایجاد استرس، بدفرمی و ناراحتی اعضای بدن می‌شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle