دسته‌ها
اخبار تکنولوژی برترینها دیجیتال علمی و فناوری فناوری اطلاعات

برترین گجت‌های «اینترنت اشیاء» در سال ۲۰۱۵

این روزها نزدیک به اتمام سال میلادی، بازار معرفی گجت‌ها داغ شده است و همگان دوست دارند بدانند در حوزه اینترنت اشیاء چه محصولاتی در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شده است.

 

به گزارش ویرلن، بر اساس آمار ابزارهای متصل‌به‌هم و اینترنت در سال ۲۰۲۰ به ۳۴ میلیارد خواهد رسید و ارزش سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۱۷ به ۷٫۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

تمام گوشی‌ها، ساعت‌ها و تبلت‌ها را باهم جمع ببندیم به ۱۰ میلیارد شاید برسد، اما ۲۴ میلیارد ابزار دیگر چه خواهد بود که دنیای آی تی را در سال‌های آینده تکان می‌دهد؟

تک رادار بر این اساس به برترین گجت‌های حوزه اینترنت اشیاء که در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد، نگاهی انداخته که باهم آن‌ها را مرور می‌کنیم:

 

شماره ۱ – Microbot Push robot finger

تمام لامپ‌های قدیمی با این وسیله وارد دنیای اینترنت اشیاء می‌شود. ابزار بلوتوثی ساخت کمپانی کره‌ای که با مصرف انرژی پایین، روباتی است که همه‌چیز را در خانه (کافه ماشین، کتری، سوئیچ لامپ‌ها، منشی تلفنی و هر چیزی که به‌صورت فیزیکی دارای دکمه باشد) به هم وصل می‌کند و همه این کارها با فشار یک دکمه انجام می‌شود.

 

شماره ۲ – Lively personal emergency response

لایولی نسل بعدی اینترنت اشیاء است و می‌توانید به همه‌چیز در خانه بچسبانید. لایولی درواقع حسگرهای هوشمند است که مثلاً به کلید خودرو در خانه می‌چسبد، به در یخچال‌فریزر می‌چسبد تا با مانیتور کردن موضوع موردنظر شمارا در زمان مشخص یادآوری کند(تاریخ انقضای گوشی داخل فریزر)، یا به جعبه داروها می‌چسبد تا زمان خوردن قرص را به شما یادآوری کند. واقعاً شگفت‌انگیز است و دکتر کوین کوران از IEEE می‌گوید با لایولی می‌توانید زندگی بهترین داشته باشید.

 

شماره ۳ – Mimo baby monitor

پرستار هوشمند و مانیتور هوشمند کودک در خانه از طریق اینترنت اشیاء امکان‌پذیر شده است و بخشی از گجت‌های این حوزه به کودکان اختصاص‌یافته است. اغلب حسگرهای تعبیه‌شده از طریق بلوتوث به موبایل و … وصل شده و از طریق اینترنت دیتا را پس از مانیتور کردن، تحلیل کرده و به کاربر اطلاع‌رسانی آنلاین می‌کند.

از طریق Mimo والدین دیتا را از طریق اپلیکیشن مرتبط می‌گیرند و تنفس، سلامت، موقعیت کودک، میزان خواب ، ساعت خواب، میزان فعالیت، کالری مصرف کرده و سایر آگهی‌های لازم را کنترل می‌کنند.

 

 

شماره ۴ – Juvo sleep monitor

این وسیله برای کسانی که خوابشان نمی‌برد ساخته‌شده است و با مانیتور کردن خواب و فعالیت، می‌تواند به زندگی راحت‌تر شمار کمک کند و استراحت مناسب برایتان تعریف کند.

 

 

شماره ۵- Noke Bluetooth keyless padlock

قفلی که در صورت لزوم با موبایل باز می‌شود، از طریق اپ کنترل می‌شود و با برنامه تعریف‌شده از قبل و متصل به اینترنت کار می‌کند.حتی می‌توانید این قفل آنلاین را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید تا اگر خانه نبودید بتوانند درب را باز کنند.

 

 

شماره ۶ – AgriHouse SG-1000 Leaf Sensor

یک کشاورز چگونه می‌تواند متوجه شود که محصولات کاشته شده‌اش تشنه است. آنچه می‌بینید به برگ محصولات کشاورزی وصل می‌شود و زمان تشنه بودن خود را به کشاورز اطلاع می‌دهد.

محققان ناسا این وسیله را برای فضانوردان ساخته‌اند تا از رشد محصولات کشاورزی همراه خود مطلع شوند. این ابزار از روی سفتی برگ گیاه متوجه تشنه بودن آن می‌شود.

 

 

شماره ۷ – Shockbox helmet sensor

ترکیب اینترنت اشیاء و کلود کامپیوتینگ و افزودن حسگر به کلاه ورزشی (ساخت NFL) می‌تواند میزان ضربه واردشده را به مربی حین تمرین، به والدینی که آن را به سر فرزند کوچک خود وصل می‌کنند و … گزارش کند.

شاک باکس را می‌توان در فوتبال، هاکی روی یخ و … به‌راحتی استفاده کرد.

 

شماره ۸ – Nuubo nECG smart shirt

ایده استفاده از تی‌شرت هوشمند به‌جای ساعت هوشمند و یا بند هوشمند متصل به دست، ایده بهتری هنگام ورزش است و با نصب انواع حسگرها می‌توان از سلامت تن و روان ، الکتروکاردیوگرام، دمای بدن، ضربان قلب و … مطمئن شد. در مواقع ضروری نیز به مرکز فوریت‌های پزشکی وصل می‌شود.

 

 

شماره ۹ – mySkin OKU skin coach

ابزاری برای سلامت پوست بدنتان که امروزه بسیاری نسبت به آن حساس شده‌اند. با آنالیز دیتای دریافتی روی محیط کلود به‌صورت آنلاین، زندگی و به‌اصطلاح لایف استایل شمارا تعریف می‌کند و با اجرای دستورات آن می‌توانید زندگی سالم‌تری داشته باشید.

 

 

شماره ۱۰ – Angee Home Security System

اولین سیستم امنیتی که با صدای آشنا درب را باز و بسته می‌کند و با چرخش ۳۶۰ درجه و متصل به گوشی همه کاری برای یک نگهبان انجام می‌دهد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle