دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

با این تغییرات براحتی وزن کم کنید

شاید باور آن برای برخی‌ها سخت باشد که چگونه می‌توان بدون رژیم لاغر شوند! اما چنین چیزی واقعاً امکان پذیر است، چرا که تغییر سبک زندگی را مد نظر قرار داده‌ایم.به گزارش ویرلن ؛تغییر سبک زندگی به این معنا است که شما به صورت پیوسته وزن کم می‌کنید و از طرف دیگر با تدوام آن وزن‌تان را کنترل خواهد کرد. در این مطلب با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه بدون رژیم لاغر شوید.

توصیه اول: کاهش کالری

برای کاهش وزن شما به کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی نیاز دارید. وقتی کالری دریافتی را کاهش دهید در شرایطی که بدن نیاز به مصرف انرژی داشته باشد اما نتواند این نیاز را از کالری دریافت شده از مواد غذایی تأمین کند، سراغ ذخایر بدن می‌رود.

برای این کار شما باید به مرور از طریق مواد غذایی که مصرف می‌کنید، ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. مثلاً با کاهش حجم مواد غذایی، یا استفاده از بشقاب‌های کوچک، یا حتی می توانید قبل از وعده غذایی یک سیب میل کنید، با این کار ۱۹۰ کالری کمتر دریافت می‌کنید. همچنین مصرف مواد غذایی فرآوری شده، فست‌فودها، سرخ کردنی‌ها و کلاً مواد غذایی که ارزش تغذیه‌ای ندارند مانند تنقلات و شیرینی را حذف کنید.

توصیه دوم: آب بنوشید

آب بنوشید! خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد که برای کاهش وزن و یا کنترل وزن آب بنوشید، اما واقعاً یکی از گزینه‌های پیشنهادی و در دسترس برای اینکه بدون رژیم لاغر شوید، همان آب است. مصرف آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و این به معنی کالری سوزی بیشتر است. سعی کنید حداقل روزانه ۸ لیوان آب میل کنید، البته اگر وزن‌تان بالا است، می‌توانید قبل از هر وعده غذایی آب میل کنید چرا که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از هر ۳ وعده غذایی باعث کاهش یک کیلو ۳۰۰ گرم وزن در حدود ۱۲ هفته می‌شود.

توصیه سوم: سالم غذا بخورید

ما معتقدیم سالم غذا خوردن، یعنی پیروی از رژیم غذایی سالم بهتر از رژیم گرفتن‌های طاقت فرسا است. سعی کنید مصرف حبوبات را بالا ببرید و از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید. تا می‌توانید میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی‌تان داشت باشید.

در انتخاب لبنیات، بدون چربی را انتخاب کنید و همچنین مصرف گوشت را محدود کنید. نکته مهم دیگر اینکه مصرف چربی را حذف کنید و بیشتر از چربی‌های سالم استفاده کنید، به نحوی که ۳۰ درصد از کالری مصرفی شما را به خود اختصاص دهد. غذاهایی با چربی سالم را انتخاب و مواد غذایی با چربی اشباع بالا را محدود کنید، همچنین از مصرف غذاهای با چربی ترانس جلوگیری کنید. روغن گیاهان، آجیل و ماهی، سالم ترین منابع هستند.

توصیه چهارم: ورزش کنید

ورزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای برخورداری از سلامت جسمی، طول عمر و داشتن وزن ایده‌آل است. لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و فعالیت‌های ورزشی سنگینی انجام دهید، می توانید پیاده روی کنید، بدوید، طناب بزنید یا حتی برقصید! حتماً بعد از هر وعده غذایی ۱۰۰ قدم یا ۱۰ دقیقه پیاده روی به صورت قدم زدن در برنامه داشته باشید، می‌توانید اوقات فراغت‌تان را با فعالیت‌های ورزشی مورد علاقه مانند بسکتبال، شنا و یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید پُر کنید.

اما اگر می‌خواهید بهتر و با هدف ورزش کنید، حداقل ۱۵۰ دقیقه در طول هفته ورزش کنید، البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، هم فعالیت هوازی داشته باشید، مانند دویدن و طناب زدن و هم تمرینات بدنسازی انجام دهید، به این صورت شما هم کالری بیشتری مصرف می‌کنید و هم اینکه تناسب اندام نیز خواهید داشت.

توصیه پنجم: کربوهیدرات پیچیده بخورید

بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند، در حالی که کربوهیدرات یا همان قند، اولین گزینه برای تأمین انرژی بدن و حتی مغز است. به جای استفاده از کربوهیدرات ساده، از کربوهیدرات پیچیده استفاده کنید، چون نوع ساده شرایط افزایش وزن بیشتری دارد.

توصیه ششم: خوب و زود بخوابید

محققان می‌گویند کاهش ساعت خواب در شبانه روز باعث افزایش اشتها می‌شود؛ علاوه بر این افرادی که در شبانه‌روز کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، ۵۰ درصد انسولین بیشتری تولید می‌کنند که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی‌ها است. پس توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید، خواب کافی داشته باشید. قبل از ساعت ۱۱ بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید.

شب‌ها از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می‌شوند بپرهیزید. شام را حداقل یک ساعت و نیم قبل از خوابتان میل کنید و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیت‌های آرامش بخش انجام دهید. یادتان نرود برای داشتن وزن مناسب، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی نیز داشته باشید. اولین نکته بهداشت زندگی سالم هم خواب خوب و مناسب است.

توصیه هفتم: چربی سوزها

مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که موجب کالری سوزی بیشتر می‌شوند و در نتیجه با چربی‌های ذخیره در بدن نیز مقابله می‌کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه هم انرژی‌زا هستند، هم باعث کاهش اشتها می‌شوند و هم چربی سوزی می‌کنند. پس می توان گفت یکی از بهترین گزینه ها برای لاغر شدن بدون رژیم است. برخی از این مواد غذایی شامل: فلفل، ادویه، سیر، زنجبیل، چای سبز، گریپ فروت، سیب و مواد غذایی حاوی پروتئین هستند.

توصیه هشتم: استرس را کاهش دهید

استرس برای شما که به فکر کاهش چربی بدن هستید، خوب نیست! در واقع استرس می‌تواند متابولیسم را کاهش دهد. زمانی که بدن در شرایط استرسی است، غدد آدرنال مقدار زیادی هورمون استرس یا کورتیزول ترشح می کند، که باعث اختلال در ریتم طبیعی هورمون بدنی می‌شود و در نتیجه موجب کاهش توانایی بدن در سوختن چربی خواهد شد. استرس باعث چربی شکمی می‌شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle