دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

این دارو مانع پوسیدگی دندان‌ها می‌شود

محققان دانشگاه فلوریدا در تلاشند تا دارویی از میکروارگانیسم ها بسازند که مانع پوسیدگی دندان ها می شود.
به گزارش مجله اینترنتی ویرلن از ساینس، معمولا زمانی که باکتری های دهان محیط آن را بیش از حد اسیدی می کنند، دندان ها دچار پوسیدگی می شوند. بدن برخی از افراد قادر است ساختار اوره و نوعی آسید امینه موسوم به آرژنین را بشکند. این ترکیبات به طور طبیعی در دهان وجود دارند و محیط آن را اسیدی می کنند. هرچه توانایی بدن در شکستن این ترکیبات بالاتر باشد، دندان ها کمتر دچار پوسیدگی می شوند.
بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه فلوریدا، احتمالا گونه ناشناخته ای از باکتری استرپتوکوک موسوم به A12 مسئول شکستن ترکیبات آرژنین است. به طور خاص A12 مانع عملکرد باکتری استرپتوکوک موتانس در دهان می شود. موتانس از طریق سوزاندن قند و تبدیل آن به اسید لاکتیک موجب اسیدی شدن محیط دهان می شود.
محققان توانسته اند توالی ژنوم A12 را شناسایی کنند و امیدوارند با استفاده از این اطلاعات بتوانند اشخاصی را که در برابر پوسیدگی دندان مقاوم هستند، شناسایی کنند. پس از شناسایی این اشخاص محققان می توانند راهکار مناسبی را برای کشت باکتری A12 و تولید داروی ضدپوسیدگی ارائه کنند، سپس با ایمپلنت این پروبیوتیک در بدن افراد می توان از پوسیدگی دندان آن ها جلوگیری کرد.

منبع:ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle