دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

ایران جزو بهترین مقصدهای گردشگری ۲۰۱۶ به انتخاب لس آنجلس تایمز

به گزارش ویرلن :

بوتسوانا :

بوتسوانا کشوری کوچک است که مساحتش با مساحت فرانسه تقریباً برابر است و کم‌تر از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد؛ اما بوتسوانا که در آفریقای جنوبی است، جاذبه‌هایی مانند دلتای اوکاوانگو و منطقه‌ی محافظت‌شده‌ی بزرگِ کالاهاری را دارد. ۳۸ درصد مساحت این کشور به پارک‌های ملی و مناطق محافظت شده اختصاص داده شده است. همچنین این کشور در سال ۲۰۱۶، پنجاهمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. بوتسوانا برای کسانی که به سافاری علاقه‌مندند، ایدئال است. در منطقه‌ی محافظت‌شده‌ی مّرِمی می‌توانید شیرها را در زیست‌گاه طبیعی‌شان تماشا کنید و یا به پارک ملی کوبه بروید که ۵۰ هزار فیل در آن زندگی می‌کنند.

بّزمان، مونتانا، آمریکا :

بّزمان گذرگاه مناسبی برای رفتن به پارکِ ملیِ یلو استون، که ۱۵۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد، است. همچنین به دلیلِ وجودِ فرودگاه بین‌المللی یلو استون، این شهر هرروز افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را به اقامتی طولانی ترغیب می‌کند، خصوصاً اگر فصل تابستان باشد. لارک هتل که اوایل امسال تأسیس شده است، محیطی جذاب به همراه غذاهای متنوع و لذیذ را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. همچنین در نوا کافه و مین استریت اُوِر ایزی صبحانه‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود. اگر به این شهر رفتید، حتماً به پارک ملی یلو استون هم سری بزنید.

کارتاجینا، کلمبیا :

این شهر ساحلی که روبه‌دریای کارائیب است، نسبت به روزهای سیاهِ مناقشات داخلی که در ابتدای قرن ۲۱ رخ داد، بسیار ایمن‌تر شده است. مرکز این شهر هتل بوتیک و رستوران‌های فراوانی دارد که بیشترشان خانه‌های قدیمی‌ای بوده‌اند که اکنون بازسازی شده‌اند.

دابلین، ایرلند :

صدسال پیش، تلاش برای استقلال ایرلند آغاز شد تا سرانجام این کشور در سال ۱۹۲۲ به استقلال دست یافت. در ماه‌های آینده چندین اتفاق مهم از جمله نمایشگاهِ کتاب‌خانه‌ی ملیِ ایرلند، سخنرانی در کالج ترینیتی و بازسازی نمایش‌های تاریخی، در ایرلند برگزار می‌شود.

هارلم، نیویورک :

مدت‌زمان بسیاری بود که بعضی قسمت‌های منهتن یعنی از خیابان ۱۱۰ ام به بعد، در میان توریست‌ها شناخته شده نبود، اما این وضعیت رو به تغییر است. در خیابان ۱۲۵ ام آپولو تئاتر قرار دارد که در سال ۱۹۳۴ تأسیس شده است و برنامه‌های کمدی و موسیقی زنده و همچنین در چهارشنبه‌ شب‌ها نمایش‌های آماتور در آن برگزار می‌شود. سیلویا ممکن است معروف‌ترین رستوران این منطقه باشد، اما رستوران‌های بسیارِ دیگری از جمله «اِیمی روث» و نیز «میس مِیمی» هم در اینجا وجود دارند که می‌توانید از غذای آن‌ها لذت ببرید.

ایران :

خیلی از آمریکایی‌ها علاقه دارند که به ایران سفر کنند و تورهای متعددی هم برای این کار در دسترسشان هستند. ایران و خصوصاً اصفهان برج‌ها، مسجدها و میادین تاریخی بسیاری دارد. همچنین پرسپولیس که در نزدیکی شیراز قرار دارد باقی‌مانده‌هایی از یکی از خارق‌العاده‌ترین بناهایی است که پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این دو استان که نام بردیم از مرزهای افغانستان و عراق، که دولت آمریکا سفر به آن‌ها را خطرناک دانسته، فاصله‌ی زیادی دارد.

میانمار :

در موردِ جذابیتِ فرهنگ و زیبایی‌ها طبیعیِ میانمار هیچ شکی وجود ندارد. پس از چنین سال مطرود بودنِ حکومتِ نظامیِ این کشور، اکنون وضعیت این کشور به حالتِ طبیعی در‌آمده است. بزرگ‌ترین شهرِ آن، یعنی یانگون جذابیت و عظمتِ خاصی دارد. شِوِدگن پاگودا بنایی شبیه به مناره است که ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و با الماس و دیگر جواهرات تزیین شده است و از بناهای مقدس بودائی‌ها به شمار می‌رود. دشت‌های باگان که در امتداد رودخانه‌ی ایراوِیئی قرار دارد چندین معبد در خود جای داده است و محبوبیت خاصی بین افراد علاقه‌مند به بالن‌سواری دارد.

ناچِز، می‌سی‌سی‌پی :

این شهرِ کوچک که در می‌سی‌سی‌پی است و ۲۹۰ کیلومتر با نیواورلِئان فاصله دارد، امسال سیصدمین سالگرد تأسیسش را جشن می‌گیرد. ناچز سرشار است از جاذبه‌های تاریخی (به نظر می‌آید که ناچز اولین منطقه‌ای از حاشیه‌ی رودخانه است که مردم در آن اقامت داشته‌اند.) و همچنین جاذبه‌های معماری است. همچنین ناچز در ابتدای بزرگ‌راه ناچز ترِیس، که مسیری فوق‌العاده زیبا به طول ۷۱۵ کیلومتر است که از می‌سی‌سی‌پی، آلباما و تِنِسی می‌گذرد، قرار دارد، مسیری بدون بیلبورد، بدون تبلیغ اما پر از ماشین و دوچرخه. درشکه سواری، گالری‌های هنری و موزه‌ی تاریخ و فرهنگِ آفریقایی-آمریکایی از جمله جاذبه‌های این منطقه‌اند.

منبع : کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle