دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

اهرام مکزیک ؛ برای احترام به خدیان

به گزارش ویرلن:

آثار شگفت انگیز بسیاری در مکزیک وجود دارند که نشان دهنده ی شکوه و جلال آن فرهنگ ها و تمدن ها هستند.قابل توجه ترین ین آثار، هرم هی با شکوهی است که برای احترام به خدیان آسمانی آن ها ساخته شده بودند.
هرم Niches

این هرم در عصر کلاسیک وراکروز بنا شد، این هرم در سال ۶۰۰-۹۰۰ بعد از میلاد مسیح(AD) در شهری ساحلی بنا شده است .معروف ترین بنای این تمدن هرم “Niches” می باشد.این بنا با رنگ قرمز تیره و تاق های سیاه رنگ بنا شده تا سایه های عمیقی در طاق ها ی بنا به وجود بیاید.

هرم بزرگ (Calakmul)
در میان جنگل های انبوه یوکاتان در تمدن و پادشاهی کالاکمول، هرم بزرگ ساخته شد.این شهر یکی از شهرهای مهم و مرکزی زمان خود بوده است.این هرم یکی از بزرگ ترین هرم های ساخته شده در زمان خود بوده و درون آن ساختار و معماری اشرافی یافت می شود.این هرم بزرگ در میان انبوهی از درختان جنگل واقع شده و با حیات وحشی که در اطراف خود دارد یک نمای فوق العاده وهیجان انگیز را در اطراف خود داراست.

هرم Nohoch Mul
بلندترین و مهم ترین هرم در این منطقه به شمار می رود.۱۶ راه از این هرم به ساختمان های دیگر در منطقه کشیده شده است، زیرا در آن زمان بر این باور داشتند که این کار باعث حفاظت بیشر از جمعیت ۵۰ هزار نفری قومشان می شود.نام این هرم به معنای تپه ی بزرگ است.بعد از طی ۱۲۰ پله تا بالای هرم می توانید یک نمای حیرت انگیز و زیبا در اطراف خود بینید.

هرم جادوگران (Uxmal)
کلمه ی “Uxmal” به معنای “سه بار ساخته شده” است و نشان دهنده میزان زیاد انواع سبک های معماری در ساخت هرم می باشد.این بنا در قرن دهم، هنگامی که آیین تولتک فراگیر شد به حال خود رها شد و تا ورود اسپانیایی ها به مکزیک خالی ماند.این هرم یکی از بناهاییست که علم ستاره شناسی و نجوم قوم مایا را ثابت می کند.

هرم ماه (Teotihuacan)

شهر خدایان، یکی از بزرگترین شهرهای واقع در آمریکای میانه بود.این اسم، از قوم آزتک بر روی این منطقه گذاشته شده است.آزتک ها این منطقه را قرن ها پس از اینکه خالی از سکنه و رها شده بود یافتند.هرم ماه دومین هرم بزرگ در این منطقه به شمار می رود و مکانی اختصاص داده شده برای برترین الهه بود.هرم ماه بین سال های ۲۰۰-۴۵۰ بعد از میلاد مسیح(AD) ساخته شد، معماری این بنا به صورت قرار گرفتن هرم های کوچک روی هم می باشد.

هرم خورشید(Teotihuacan)

درست مثل هرم ماه، این هرم نیز بر مبنای شکل و ظاهر کوه های اطراف ساخته شده است.این هرم بلندترین بنا در میان تمام هرم های منطقه است و محققان و باستان شناسان باور دارند که مکانی برای مراسم باستانی و جادویی آن قوم بوده است.


برای مشاهده اطلاعات هتل در مکزیک، راهنمای جاذبه های تور مکزیک و گرفتن قیمت  هتل های مکزیک به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل در مکزیک را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle