دسته‌ها
توریسم عمومی گردشگری گردشگری

اقامت رویایی را تجربه کنید!

به گزارش ویرلن:

در این نوشته اقامتگاه های ارزان مناطق گرمسیری در آسیا را به شما معرفی می کنیم. به گفته ی وبسایت کافه گردش شما می توانید با پرداخت کمتر از ۴۰ یورو اقامتی رویایی را  در این اقامتگاه ها تجربه کنید .  

کامبوج (Cambodia)
خانه درختی، کوه‌رونگ (Treehouse, Koh Rong)
از دومین جزیره‌ی بزرگ کامبوج به نام کوه‌رونگ تا سینهانوکویلِ پرهرج و مرج، کمتر از یک ساعت با قایق تندرو راه هست. بااین‌حال هنوز توسعه نیافته و از سیستم لوله‌کشی آب یا برق خبری نیست. قیمت‌ها در کامبوج بالاست ولی شما باید در یک خانه‌ی درختی واقع در ساحل ساکن شوید. خانه‌های روستایی در بالای درختان تخت خواب توری دارند و بالکن‌های مجهز و منظره‌ی زیبای دریا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. حمام آب سرد از شاخه‌های عجیب درختان ساخته شده است و مارمولک‌ها و سوسمارها و میمون‌ها شما را به هنگام استحمام نظاره خواهند کرد.

اقامتگاه بالای درخت، بن‌لانگ (Tree Top Ecolodge, Ban Lung)
دره‌ای باشکوه در بن‌لانگ، نقطه‌ی آغاز سفر از پارک ملی ویراچی است. خانه‌های جنگلی با ایوان‌های طارمی‌بسته و تختخواب‌های توری و حمام آب گرم بهترین راه برای زدودن گردوغبار سفر است. رستوران روی بالکن چشم‌اندازی عالی دارد. در آنجا دوچرخه‌هایی برای اجاره و گردش در مسیرهای اطراف رودخانه‌ها و آبشارها نیز وجود دارد.

لائوس (Laos)
سالادان‌خون، چمپاسک (Sala Done Khone, Champask)
خانه‌های جنگلی مسافران در مجمع‌الجزایر ۴۰۰۰ جزیره‌ای لائوس از ۲ یورو بیشتر نیست اما شاید نتوانید جلوی ولخرجی‌هایتان را در بوتیک ‌سالادان‌خون بگیرید. خانه‌های شیک شناور روی آب با عرشه‌ی اختصاصی، سوئیت‌هایی با تختخواب‌های مجلل، استخرهای زیبا و رستورانی در کنار آب واقعاً اغواکننده‌اند. می‌توانید به سمت آبشارها و کشتزارها قدم بزنید یا دوچرخه‌سواری کنید. هم‌چنین می‌توانید در ساحل دان‌دِت روی یک تیوب شناور شوید یا دلفین‌های ایراوادی را که در حال انقراض هستند، ببینید.

مالزی (Malaysia)
لوپا ماسا، سبا (Lupa Masa, Sabah)
ماجراجویی‌های جنگل انبوه جزیره بورنئو اغلب سازگاری کمی با محیط‌زیست دارد، اما در لوپاسا این‌گونه نیست. از چشمه‌های آب گرم پورینگ با نیم ساعت پیاده‌روی می‌توان به لوپاما رسید. تقریباً تمامی کمپ لوپاما از بامبو درست شده است و برق محدودی در آنجا وجود دارد. می‌توانید در رودخانه شستشو کنید، در آبشار شنا کنید و در جنگل پیاده‌روی کنید. برای خواب نیز می‌توانید حصیر یا تخت خواب توری در فضای باز را انتخاب کنید.


تایلند (Thailand)
بان ریم نام، کوه‌چانگ (Baan Rim Nam, Koh Chang)
دور از هیاهوی منطقه‌ی گردشگری کوه چانگ این خانه‌ی ماهیگیری تغییریافته در فاصله‌ی ۱۵۰ متری از ساحل کلانگ پرائو قرار دارد؛ سوئیتی با ۵ اتاق مجهز به کولر. عرشه‌ی این سوییت تختخواب توری دارد همچنین کایاک‌هایی برای گشتن در رودخانه و جزیره در اختیار شما قرار می‌گیرد.


خانه‌های مانگو، کرابی (Mango Houses, Krabi)
این سه خانه‌ی عتیقه‌ی چینی که از چوب درخت ساج درست شده است روی آب‌های شهر قدیمی کوه‌لانتا قرار دارد و می‌توان همه‌ی آن‌ها را باهم و یا به‌صورت جداگانه اجاره کرد. روی عرشه که چشم‌اندازی زیبا از طلوع خورشید دارد، می‌توان ماهیگیری کرد. می‌توانید تختخواب توری داشته باشید و شهر یا ساحل‌های اطراف را با قایق یا دوچرخه بگردید.

خانه‌های خائو‌سوک‌رافت، سورات تانی (Khao Sok Raft Hoses, Surat Thani)

در پارک ملی سورات تانی سروصدای انواع میمون‌ها و بوزینه‌ها از میان درختان به گوش می‌رسد. رانندگان می‌توانند در حین رانندگی، غارها و روستاهای زیرآب رفته را کشف کنند و هرکسی می‌تواند در مسیر آبشارها پیاده‌روی کند. شما می‌توانید در خانه‌های چوبی دولتی بخوابید. خانه‌های ۲ نفره در تان‌ترت جالب هستند و چشم‌انداز خیلی خوبی دارند ولی بسیار ساده‌اند. مجلل‌ترین این خانه‌ها در کلانگ‌کا است که ۶ اتاق‌خواب با حمام‌های اختصاصی دارد.

ویتنام (Vietnam)
ایله ده لا بالین، ویتنام (Ile de la Baleine, Vietnam)
ویتنام عموماً خانه‌های ساحلی خوبی ندارد ولی این تفریحگاه در جزیره وال یک استثنا است. در اینجا ۳۰ کلبه‌ی ساده‌ی عجیب، یک بارِ (مشروب‌فروشی) روی آب و یک رستوران عالی فرانسوی-ویتنامی وجود دارد. علاوه بر شیرجه زنی، غواصی و پیاده‌روی در این تفرجگاه می‌توان قایق‌رانی‌ها و اسکی بادی را نیز تجربه کرد.


فیلیپین (Philippines)
کمپ پالاوان، پالاوان (Palawan Camping, Palawan)
اردو زدن در یک ساحل دورافتاده در پالاوان در غربی‌ترین مجمع‌الجزایر فیلیپین نیاز به حمل کردن وسایل زیادی ندارد؛ چادرها با تختخواب‌های آماده در سایه‌ی سایه‌بان، روی ماسه‌ها برپا می‌شوند. نگران نباشید! صاحبان کمپ، «توبی ‌و ‌تلما» فکر هر چیزی را که بازدیدکنندگان ممکن است نیاز داشته باشند، کرده‌اند. این مکان فقط با قایق قابل‌دسترسی است و می‌توان در آن قایقرانی و ماهیگیری کرد. هم‌چنین سه وعده غذا در روز سرو می‌شود.


هند (India)
چادرهای آتر گریک، گوآ (Otter Greek Tents, Goa)
یک عکاس مد به نام دنزیل اسکوئرا، چهار خانه‌ی ساحلی تاریخی در ماندرم را به مخفیگاهی لوکس تبدیل کرد که افراد مشهوری مانند «جِید جَگِر» را به خود جلب کرد. ماسه‌های ساحلیِ سفید، نهرهای آب‌شور و رستورانی عالی با خانه‌هایی گران‌قیمت، چادرهای مسافرتی و رنگارنگ با تخت‌های مجلل، کف سنگی، حمام‌های روستایی شیک، اسکله‌های اختصاصی و یک میزتحریر برای کسانی که می‌خواهند رمان خود را تمام کنند.

مرکز درمانی کوآیت، پوندیچری (Quiet Healing Center, Pondicherry)
مردم آرُویل برای عبادت به معبد مادر می‌روند. این مکان در باغ‌هایی کنار ساحل واقع‌شده که چشمه‌ی آب‌معدنی و مرکز درمانی با ۱۳ اتاق دارد. در اینجا می‌توانید از آیووردا (درمان سنتی هندی با روغن‌های مالیدنی) و آب‌درمانی لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید یوگا و سایر تمرین‌های درمانی را انجام دهید. اتاق‌ها جادار و خنک و غذاهای گیاهی بسیار لذیذند. می‌توانید روی تختخواب‌های توری استراحت کنید یا بر روی ماسه‌ها قدم بزنید.

اندونزی (Indonesia)
کلبه‌های سیفا، جزایر توگئان (Sifa Cottages, Toegan Islands)
کلبه‌های دل‌نشین روی ماسه‌های سفید ساحل والئاکودی به‌راحتی می‌تواند خستگی این سفر طولانی را از بین ببرد. در آنجا غواصی، شیرجه، آب تازه‌ی چشمه و غذاهای متنوع و رنگارنگ شما را شگفت‌زده می‌کند است. کلبه‌های رو به ساحل با حمام غربی ارزش هزینه‌ی اضافی را دارند. در صورت تمایل زودتر برای رزرو اقدام کنید و با خود پول نقد بیاورید چون در توگئان هیچ دستگاه خودپردازی وجود ندارد.


جزیره دودولا، جزایر اسپایس (Dodola Island, Spice Islands)
جزیره‌ی خالی از سکنه‌ی دودولا با ماسه‌های سفید، درختان نخل و باغچه‌های مرجانی پذیرای شماست. طرح‌هایی مبنی بر بازسازی سه کلبه‌ی چوبی موجود در جزیره وجود دارد ولی در حال حاضر زندگی کردن در این جزیره‌ی رؤیایی مجانی است. می‌توانید در ساحل و فضای باز بر روی آتش آشپزی کنید و در صورت تمایل زیر آسمان پرستاره چادر برپا کنید.

کالی مانیک، بالی (Kali Manik, Bali)
در امتداد ساحل ماسه سیاه در روستای کالیسادا واقع در ساحل شمالی بالی، سه خانه‌ی (صدفی، چادری و کلبه) در یک باغ که مواد غذایی رستوران ارگانیک را تأمین می‌کند، قرار دارند. در ساعت‌های خاصی می‌توانید از برق استفاده کنید، آب هم بازیافتی است. اگر به چیزی بیشتر از یک تختخواب توری و یک کتاب خوب نیاز دارید، غواصی، ماساژ، پیاده‌روی، شیرجه و بازدید از مزرعه‌ی قهوه را انتخاب کنید.

گیلی نانگو، لامبوک (Gili Nanggu, Lombok)
این ۱۳ جزیره خارج از سکوتونگ به نام گیلی مرموز شناخته‌شده است. کسی در گیلی نانگو سکونت ثابت ندارد. تنها یک تفریحگاه که صاحب آن اندونزیایی است با ۱۷ کلبه، در یک ساحل زیبا. این تفریحگاه که مانند انبار قدیمی برنج ساخته شده، بی‌نظیر است. مهمانان می‌توانند به غواصی، شنا و گردش در جزیره بروند.


منبع: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle