دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

معروف ترین اقامتگاه های طبیعی دنیا

به گزارش ویرلن؛

Giraffe Manor، نایروبی کنیا

در کجای دنیا می توانید با یک زرافه دوست شوید و از پنجره اتاق خود به او غذا بدهید؟ Giraffe Manor هتل کوچکی در منطقه کارن در نزدیکی نایروبی کنیا و تحت نظارت مرکز حفاظت از زرافه های در حال انقراض روتشیلد می باشد.۲۲۲۲
معماری این عمارت از خانه های روستایی اسکاتلندی الهام گرفته و در سال ۱۹۳۲ توسط دیوید دانکان یکی از اعضای خانواده اشرافی مکینتاش ساخته شده است. در سال ۱۹۷۴ این عمارت توسط بتی لسلی ملویل خریداری شد. زمین های اطراف این ملک، تنها زیستگاه به جای مانده از زرافه های در حال انقراض کنیا، معروف به روتشیلد بود. بتی چند ماه بعد از خرید ملک متوجه شد که دولت قصد دارد بخش مهمی از زیستگاه این زرافه را به اجبار بخرد، و این تکه تکه شدن زمین ها منجر
به انقراض این گونه ارزشمند می شد. بتی به همراه همسرش تمام تلاش خود را برای حفاظت از این زرافه ها کرد و در نهایت از نتیجه تلاش هایش در سال ۱۹۷۹فیلمی به نام آخرین زرافه ساخته شد. 

در سال ۱۹۸۳ پسر بتی (از ازدواج اولش) به مانور آمد و یک سال بعد آنرا تبدیل به یک هتل کوچک و خصوصی کرد. میهمانان می توانستند از میز صبحانه یا پنجره اتاق خواب خود به زرافه ها غذا بدهند. این هتل ۶ اتاق دارد و تمامی درآمد حاصل از آن در راه پروژه حفاظتی AFEW خرج می شود.

۵۵۵۵۵
در حال حاضر ۸ زرافه در محوطه این هتل زندگی می کنند و اسامی آنها به نام افرادی است که به پروژه حفاظتی AFEW کمک کرده اند، از جمله مارلون براندو (بازیگر مشهور) و لین شر (نویسنده معروف).
هزینه اقامت یک شبه در اتاق های استاندارد این هتل ۵۶۵ دلار و برای کودکان ۳۸۰ دلار می باشد. هزینه اقامت در سوئیت های این اقامتگاه نیز که ظرفیت ۲ بزرگسال و ۲ کودک را دارد، ۲۰۰۰ دلار می باشد.

۱۱۱

Free Spirit Spheres، ونکوور کانادا

این اقامتگاه جنگلی از کره هایی بر روی درختان جنگل های بارانی در نزدیکی سواحل کوالیکوم ونکوور تشکیل شده است که میهمانان با استفاده از پلکانهای مارپیچ چوبی به آن دسترسی دارند. این اقامتگاه به بزرگسالان بالای ۱۶ سال در تمامی طول سال اسکان می دهد و در هر فصل برنامه ای منحصر به فرد دارد. این اتاقک ها Eve، Eryn و Melody نام دارند که هریک ساختار، امکانات و قیمت های متفاوتی دارند. این کره های دست ساز بوسیله شبکه ای از طناب ها به درختان آویخته شده اند. با استفاده از پنجره های وسیع کروی، خود را در قلب جنگل های استوایی و در تماس نزدیک با ارزشمندترین گونه های گیاهی و جانوری خواهید یافت. ساختار این اقامتگاه از قایق های بادبانی، فن بستن بادبان ها بوسیله طناب و خانه های درختی الهام گرفته است. کره های چوبی از نوارهای چوبی شبیه آنچه در قایق های کانو یا کایاک به کار می رود، ساخته شده است. این اتاقک های کره ای با استفاده از علم بهره گیری از مدل های طبیعی (بیومیمتیک) و به شکل انواع آجیل نظیر فندق ساخته شده اند. این کره ها به گونه ای آویخته شده اند که کمترین آسیب را به درختان و گونه های گیاهی وارد می کنند و از طرفی در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم هستند.۳۳
فضای داخلی کره ها با استفاده از فایبرگلاس و چوب کاملاً عایق شده اند و نوارهای چوبی در بالا به یکدیگر متصل می شوند و فرمی شبیه به کلیساهای جامع پیدا می کند. پنجره های ۴۰ اینچی در مقابل تخت ها قرار گرفته اند و چشم انداز خوبی را برای میهمانان فراهم می کنند. قیمت اقامت یک شبه در اتاق Eve 160 دلار، اتاق Eryn 230 دلار و اتاق Melody 245 دلار می باشد. در آینده قرار است ۱۰ کره دیگر به این مجموعه اضافه شود و در آنها حمام، دستشویی و حتی سونا تعبیه شود.

۸۸۸۸۸۸۸

Icehotel، سوئد

Icehotel هتلی است که هر ساله با استفاده از برف و یخ در دهکده Jukkasjarvi واقع در شمال سوئد، ساخته می شود و اولین و بزرگ ترین (۶۰۰۰ متر مربع) هتل یخی دنیا می باشد. از سال ۱۹۹۰ این هتل بین ماه های دسامبر و آوریل فعال می باشد. این هتل شامل صندلی، تخت ها و حتی لیوان هایی می شود که از بلوک های یخ و برف رودخانه تورن (در نزدیکی هتل) ساخته شده اند. از هنرمندان برای ساخت اتاق های مختلف و تزئین دکوراسیون هتل دعوت می شود. یک کلیسای کوچک یخی نیز که برای ازدواج طراحی شده ، نیز در هتل وجود دارد. این هتل در دمای ۵- درجه سانتی گراد نگه داری می شود.

۵۵۵۵۵۵۵۵
در سال ۱۹۸۹ هنرمندان ژاپنی از منطقه بازدید و یک جشنواره هنر یخی برگزار کردند. در بهار ۱۹۹۰ هنرمند فرانسوی به نام Jannot Derid نمایشگاهی را از آثار یخی در یک سیلندر یخی به شکل ایگلو (مسکن اسکی موها) در این منطقه برپا کرد. در طول برگزاری این نمایشگاه در یکی از شب ها هیچ هتلی در شهر جا نداشت، در نتیجه بعضی از بازدید کنندگان در مکان نمایشگاه در کیسه خواب و بر روی پوست گوزن خوابیدند. این افراد در واقع اولین میهمانان هتل بودند. بعد از آن ایده ساخت این هتل به صورت سالانه خلق شد.

۴۴۴۴۴۴۴۴

هر ساله در ماه مارچ ۱۰۰۰۰ تن یخ و ۳۰۰۰۰ تن برف برای ساخت هتل جمع آوری می شود. بخش های اصلی هتل شامل رستوران، کلیسای کوچک، تالار اصلی، پذیرش، اتاق ها و سوئیت برای ۱۰۰ میهمان می شود. مبلمان هتل شامل صندلی ها، تخت ها و حتی تمامی تزئینات از یخ ساخته شده است. تخت ها با پوست گوزن پوشیده شده اند و میهمانان در کیسه خواب های مخصوصی می خوابند. هیچ وسیله گرمایشی در هتل وجود ندارد و دما پیوسته ۵- درجه سانتی گراد است. تمامی اتاق ها با یکدیگر فرق دارند. هیچ لوله کشی در هتل وجود ندارد، فقط یک سونا وجود دارد که بوسیله آب گرم از بیرون تغذیه می شود.
سوئیت های یخی، حمام و دستشویی ندارند و میهمانان باید به ساختمانی گرم در نزدیکی هتل بروند، همچنین اقامتگاه گرمی نیز در نزدیکی هتل وجود دارد. هر ساله هنرمندان طرح های خود را می دهند و یک هیأت ژوری ۵۰ هنرمند را برای ساخت هتل انتخاب می کند. با آمدن بهار همه چیز آب می شود و به رودخانه تورن باز می گردد. هتل یخی فقط از دسامبر تا آوریل باز است. کانال های تلویزیونی معروفی نظیر دیسکاوری و نشنال جئوگرافیک مستندهای زیادی از این هتل ساخته اند. هزینه اقامت یک شبه در سوئیت های کلاسیک این هتل از ۲۵۰۰ دلار شروع می شود.

Sweden-1-324x300

ریزورت زیرآبی Poseidon، فیجی

زندگی دریایی، به هر انگیزه که باشد، برای همه تجربه ای جالب، غیر منتظره و بسیار جذاب است. امروزه پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم آورده تا بتوان اوقاتی را در هتل های زیر دریایی سپری کرد. در سال های اخیر چندین هتل زیرآبی در نقاط مختلف دنیا ساخته شده است اما هتل Poseidon را می توان پادشاه هتل های زیر دریایی دنیا نامید.

Fiji-2-324x300 (1)
Poseidon اولین پروژه از گروه هتل های ۵ ستاره زیرآبی است که در سال ۲۰۰۸ در جزیره ای خصوصی در فیجی افتتاح شد. این اولین ساختمانی است که به صورت ثابت در کف دریا ساخته شده است. این پروژه توسط بروس جونز، مدیرعامل Submarines, Inc ساخته شده است. جونز برای انتخاب بهترین مکان ساخت پروژه یک جایزه ۱۰۰۰۰ دلاری گذاشت، اما این جایزه نتیجه ای را در بر نداشت و در نهایت، فیجی به عنوان بهترین مکان انتخاب شد.Fiji-3-324x300
این ریزورت از ۲۲ اتاق به وسعت ۵۱ متر مربع، یک رستوران، کتابخانه، اتاق کنفرانس، کلیسای کوچک، اسپا و یک سوئیت ۱۱۰ متر مربعی لوکس تشکیل شده است. رزرو هتل برای زوج ها و به صورت هفته ای انجام می شود و مبلغ آن ۳۰۰۰۰ دلار است۵۵۵

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle