دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

روش جدید برای افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و استخوانی با استفاده از نانوکامپوزیت ها
محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی پوشش های نانوکامپوزیتی در مقیاس آزمایشگاهی ساختند که در تولید، افزایش کارایی و طول عمر ایمپلنت های دندانی و استخوانی کاربرد دارند.
به گزارش ویرلن از ایرنا ؛ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، طراحی بهینه ایمپلنت های دندانی و استخوانی یکی از اهداف مهندسی پزشکی و مهندسی بافت محسوب می شود.
روش شناخته شده برای دستیابی به ایمپلنت های دارای خواص مکانیکی و زیستی مطلوب، اعمال پوشش های نانوکامپوزیتی زیستی روی زیرلایه تیتانیومی است.
خواصی همچون مقاومت به خوردگی، زیست فعالی، استحکام چسبندگی و پایداری مکانیکی از جمله خواصی هستند که باید برای دستیابی به یک پوشش مطلوب بهینه سازی شوند.
تاکنون تحقیقات بسیاری روی بهینه سازی خواص مختلف قطعات درون تنی استخوانی و دندانی صورت گرفته است.
آرمان مولایی محقق دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی را بهینه سازی پارامترهای فرایند پوشش دهی برای اعمال پوشش نانوکامپوزیتی با خواص بهبود یافته روی قطعات تیتانیومی با روش رسوب الکتروفورتیکی عنوان کرد.
وی افزود: توزیع یکنواخت اجزای این پوشش که با بهینه سازی پارامترهای فرایند تولید آن به دست آمده، بروز خواص مطلوب و یکنواخت زیستی این پوشش ها در محیط بدن انسان را در پی داشته است.
نتایج این طرح تحقیقاتی در نشریه Ceramics International منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle