دسته‌ها
عمومی ورزشی

استقلال فینالیست جام حذفی فوتبال ایران شد

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی مقابل تراکتورسازی تبریز برای دهمین بار گام به فینال رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های ایران گذاشت.
به گزارش ایرنا، در این دیدار که در هوای سرد ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، آبی پوشان پایتخت در یک بازی پر برخورد با نتیجه دو بر یک از سد تراکتورسازی تبریز گذشتند و گام به فینال جام حذفی باشگاه های ایران گذاشته و حریف ذوب آهن اصفهان شدند.
سجاد شهباز زاده در دقایق ۲۹ و ۵۲ برای استقلال و آگوستو سزار در دقیقه ۴۹ برای تراکتورسازی گلزنی کردند.
شجاع خلیل زاده بازیکن تیم تراکتورسازی در دقیقه ۴+۹۰ با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.
شاگردان پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال در ابتدای بازی با دوندگی بسیار و پرس در یک سوم خط میانی تیم حریف، کنترل میانه میدان را در دست گرفتند.
آبی پوشان قصد داشتند تا با حرکات طولی میلاد فخرالدینی و ارسال های خسرو حیدری از جناح راست خود به سمت دروازه تراکتورسازی نزدیک شوند. تاکتیک بازیکنان استقلال در نیمه نخست به ثمر نشست و این تیم با پیروزی راهی رختکن شد.
در دقیقه ۲۹ حیدری سانتری را بر روی دروازه تراکتورسازی ارسال کرد، ضربه حنیف عمران زاده مدافع پیش تاخته این تیم، شهباز زاده را در موقعیت تک به تک با سنگربان حریف قرار داد و این مهاجم دروازه محمدرضا اخباری را باز کرد.
شاگردان امیر قلعه نویی سرمربی تیم تراکتورسازی بعد از دریافت گل، از لاک تدافعی خارج شدند و حملات پراکنده ای را بر روی دروازه استقلال طراحی کردند اما کاردوسو نتوانست از فرصت ایده آل خود بهره ببرد.
در تنها موقعیت خطرناک تیم تراکتورسازی در نیمه نخست، سید مهدی رحمتی سنگربان استقلال در دقیقه ۴۰ ضربه سر کارلوس کاردوسو در داخل محوطه شش قدم را دفع کرد تا قرمزپوشان تبریزی نتوانند باز را به تساوی بکشانند.
نیمه دوم با تفکرات تهاجمی بازیکنان تراکتورسازی تبریز آغاز شد، آنان با پاس های تک ضرب و سرعتی سعی داشتند از عمق خط دفاع استقلال به دروازه حریف نزدیک شوند.
در دقیقه ۴۸، محمد ایرانپوریان از جناح راست با اشتباه هرائل مگویان ، آگوستو سراز را در موقعیت تک به تک با سنگربان استقلال قرار داد اما رحمتی ضربه مهاجم تراکتورسازی را مهار کرد.
دو دقیقه بعد، قرمز پوشان بر روی یک ضربه شروع مجدد، ضربه سر خالد شفیعی در داخل محوطه جریمه استقلال و حرکت سزار به گل رسیدند.
شادی شاگردان قلعه نویی تنها سه دقیقه به طول انجامید، در دقیقه ۵۲ ، اشتباه فاحش بختیار رحمانی در میانه میدان، شهباز زاده را صاحب موقعیت گلزنی کرد و این مهاجم جوان که یک روز فوتبالی عالی را در کارنامه خود ثبت کرد، بعد از پشت سر گذاشتن کاردوسو مدافع مستقیم خود با یک ضربه فنی و دیدنی، گل دوم استقلال را به ثمر رساند.
قلعه نویی در اواسط نیمه دوم، سامان نریمان جهان و علی حمودی را راهی میدان کرد تا این دو بازیکن بتوانند قدرت خط تهاجمی این تیم را افزایش دهند اما دفاع منطقی آبی پوشان مانع از خودنمایی هافبک های تراکتورسازی شد.
بازیکنان استقلال در اواسط نیمه دوم، بازی روی ضد حملات سرعتی صاحب دو موقعیت ایده آل شدند اما شهباز زاده و جابر انصاری نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند.
قرمز پوشان تبریزی در اواخر بازی ، حملات پر دامنه ای بر روی دروازه استقلال طراحی کردند اما رحمتی و مدافعان استقلال تمامی موقعیت های حریف را دفع کردند تا آبی پوشان در دیدار فینال جام حذفی به مصاف ذوب آهن اصفهان بروند.
اسامی بازیکنان دو تیم در این دیدار به شرح زیر بود:
تراکتورسازی: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان (فردین عابدینی از دقیقه ۸۷)، سعید آقایی، سینا عشوری، شجاع خلیل زاده، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی (علی حمودی از دقیقه ۷۰) ، سروش رفیعی (سامان نریمان جهان از دقیقه ۵۹) و آگوستو سزار
استقلال تهران : مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، هرائل مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (علیرضا رمضانی از دقیقه ۸۳) ، جابر انصاری (محمدرضا خرسندنیا از دقیقه ۴+۹۰)، فرشید اسماعیلی ( سید محسن کریمی از دقیقه ۵۴) و سجاد شهباززاده

 

تاریخ انتشار:سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle