دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

ارمنستان چه جور کشوری؟

به گزارش ویرلن:
ارمنستان یکی از کشورهای آسیایی بسیار زیباست، طبیعت زیبای این کشور مخصوصا در فصل های بهار و تابستان گردشگران بسیاری را به این کشور می کشاند. به همین خاطر در این فصل ها تور ارمنستان رونق می گیرد.

ایروان
شهر ایروان یکی از سه شهر مهم قفقاز جنوبی، پایتخت ارمنستان و محبوب ارمنیان جهان است.
شهری با تاریخ بیش از ۲۸۰۰ سال در دامنه کوه آرارات و بر کرانه رود هرازدان. آنچه ابتدا قلعه اِربونی در تمدن اورارتو بود، در دهه ۱۹۳۰ چهره عوض کرد و از نو ساخته شد و امروز ایروانِ زیباست.

دریاچه سوان ارمنستان
دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است در بلندای ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده است. نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی «سرزمین دریاچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان است.
از گردشگاه‌های پیرامون این دریاچه، چشمهٔ آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین نام است. ماهی قزل‌آلای مشهوری به نام ایشخان (شاهزاده) بومی این دریاچه است.دریاچه سوان در حال حاضر تنها دریاچه ای است که در داخل مرز ارمنستان امروزی قرار دارد. شبه جزیره سواناوانک ( که در گذشته جزیره بوده است ) با سواحل شمالی خود منطقه تاریخی دریاچه محسوب می شود.این دریاچه کوهستانی بیش از ۵% از مساحت کل ارمنستان را دربرمی گیرد ، و صومعه شبه جزیره یکی از مکان های دیدنی بسیار معروف و همچنین نزدیک ترین محل برای بازدید به شمار می رود.

دره گل های ارمنستان
در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان در دامنه کوهها دره گل های ارمنستانقرار دارد. از ویژگی های بارز این مکان طبیعت سرسبز کوهستانی آن است که در فصل تابستان غرق در گل و گیاهایی زیبا و در زمستان با انبوهی از برف پوشیده است و از مراکز تفریحی ارمنستان در طول سال می باشد که شامل مجموعه های ورزشی رستوران ها هتل ها و غیره است . طول پیست اسکی ۷ کیلومتر است و در سال ۲۰۰۴ تل سیژ آن را باز سازی و به تعداد ایستگاه های آن اضافه کردند . مجموعه کلیساهای جامع رادر این دره مشاهده می کنیم که ۴ کلیسای بزرگ و ۲ کلیسای کوچک تشکیل شده است . کلیسای اصلی به اسم گری کور مقدس است که درسال ۱۰۱۳ میلادی ساخته شده . و در محوطه کلیسا مقبره بنیانگذار ان گری کور و سنگهای سلیبی قرن ۱۲ و ۱۳ می باشد و نیز مقبره ۲ پادشاه ارمنی که در جنگ سلجوقیان جان سپرده اند می باشند.

استادیوم ورزشی هامالیر ارمنستان
از منحصر به فرد ترین آثار معماری در ارمنستان به شمار میرود که به دستور گارن دمیرچیان دبیر وقت حزب کمونیست ساخته شده است و طراح این بنا عقابی را تجسم کرده که میخواهد اززمین برخیزد و در حال باز کردن بالهایش است . این مجموعه بزرگ محل اجرای نمایشگاههای بین المللی مسابقات ورزشی و کنسرت های مختلف میباشد و از مهمترین امکانات این مجموعه پیت پاتیناژ (رقص روی یخ ) است که در طول سال قابل استفاده عموم می باشد .

پارک دنیای آب ایروان
مجموعه روباز تفریحات آبی در دو هکتار، شامل استخر شنای موج دریا، جکوزی بار، سرسره‌های آبی،‌ بازی‌های آبی، استخر کودکان و …
مسابقات و بازی‌های بسیاری در این پارک آبی برگزار می‌شود. اجرای موسیقی زنده، رستوران غذاهای دریایی، بار سرو نوشیدنی‌ها از دیگر امکانات مجموعه است.

موزه قلعه اربونی ارمنستان
شهر ایروان با بنای قلعه اربونی توسط امپراطوری اورارتو‌ها که تقریبا ۳۰۰۰ سال قبل در نزدیکی دریاچه وان در ترکیه کنونی ساکن بودند ساخته شد. مکان این قلعه در قسمت جنوب شرقی ایروان و روی تپه ای قرار گرفته است. هم اکنون باستان شناسان از اجناس یافته از قلعه فلز کاری های بسیار زیبای اورارتویی را در معرض بازدید کنندگان گذاشته اند. نمای موزه نقشهای برجسته ای از جنس برنج از پیکر های اورارتوری را دارد. در سال ۸۷۲ قبل از میلاد قلعه توسط آرگیشتی اول پسر منوا که پادشاه اوراتو بود ساخته شد و اولین بناهای محکم اورارتویی در ناحیه شرق رود ارس بوده است. نام اربونی ریشه نام ایروان می باشد که در طول زمانها تغییز پیدا کرده است.

خانه و موزه سرگئی پاراجانف
سرگئی پاراجانف (۱۹۹۰-۱۹۲۴)، فیلمساز، نقاش و عکاس شهیر ارمنی است. خانه و موزه او در ایروان محل نگهداری از بیش از ۶۰۰ اثر او، گرافیک‌ها، عروسک‌ها، کلاژها، عکس‌ها، فیلم‌هاو فیلمنامه‌های اوست. طرح ایجاد خانه و موزه پاراجانف در سال ۱۹۸۸ توسط دولت ارمنستان آغاز شد، اما احداث آن بر اثر زلزله همان سال تا ۱۹۹۱ بطول انجامید. اما مرگ پاراجانف در ۱۹۹۰ اجازه زندگی در این خانه جدید را به او نداد.اکنون این خانه یکی از دیدنی های ارمنستان است.

برای مشاهده اطلاعات هتل  ارمنستان، راهنمای جاذبه های تور ایالت   ارمنستان، و گرفتن قیمت هتل های  ارمنستان، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل  ارمنستان، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle