دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

ارزش پروبیوتیک برای سلامتی + منایع تامین آن

 چرا باید هر روز پروبیوتیک بخوریم؟

به گزارش ویرلن ؛ اینکه پروبیوتیک ها برای روده مفید هستند بر کسی پوشیده نیست، اما سرشار از فواید دیگر نیز هستند. از کاهش التهاب گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن. پروبیوتیک خود را از هر راهی که می گیرید چه از غذاهایی مانند ماست، کلم ترش، و شیر، و یا چه از راه مکمل ها در ادامه می خواهیم دلایلی به شما بدهیم که حتی یک روز هم پروبیوتیک ها را فراموش نکنید.

• کمک به گوارش: پروبیوتیک و سیستم گوارش سالم دو یار جدا نشدنی هستند. چون پروبیوتیک ها باکتری های دوست بدن هستند و سطح گوارش را با متعادل کردن pH دستگاه گوارش و ایجاد فضایی نا مطلوب برای باکتری های بیماری زا تقویت می کنند. استرس و کمبود خواب می تواند نسبت باکتری های خوب به بد را در روده مختل کند. همین مورد به تنهایی پروبیوتیک را برای حفظ سلامت کلی و گوارش بهتر ضروری می کند.
• قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن: درست شبیه به ویتامین A، C، و E پروبیوتیک ها نیز برای ثبات سیستم ایمنی قوی بسیار مهم هستند. از آنجا که بیماری های خود ایمنی و آلرژیک افزایش پیدا کرده، سیستم های ایمنی مدرن ما توسط  ارگانیسم های بیماری زا به چالش کشیده نشده اند، بنابراین معرفی باکتری های دوست بدن می تواند مفید باشد. با اینکه تحقیقات در این باره زیاد نبوده اما ثابت شده پروبیوتیک حتی برای پیشگیری از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی موثر است.
• کاهش التهاب: تحقیقات نشان داده باکتری های موجود در پروبیوتک، میتوانند علائم آرتروز را کاهش دهند. پروبیوتیک ها همچنین می توانند باعث کاهش التهاب روده که اغلب به دلیل IBS رخ می دهد بشوند.
• کاهش کلسترول بد: اگر از کلسترول بالا رنج می برید، شاید زمان آن رسیده که برای صبحانه از لبنیات استفاده کنید. تحقیقات نشان داده پروبیوتیک ها می توانند کلسترول را کاهش دهند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کم می شود.
• پیشگیری از عفونت های قارچی: اگر به عفونت های قارچی مبتلا می شوید، بهتر است مصرف ماست خود را بالا ببرید. محققان بر این باورند خوردن ماست حاوی پروبیوتیک و یا مصرف مکمل آن، می تواند مقدار زیادی باکتری محافظ به واژن برساند و همچنین به حفظ تعادل ارگانیسم ها در آن کمک می کند، همه این موارد باعث کاهش عفونت های قارچی می شوند.
• کاهش عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها: با اینکه آنتی بیوتیک ها نهایتا باعث می شوند حالتان بهتر شود، اما عوارضشان نیز می تواند ناراحت کننده باشد. بسیاری از آنتی بیوتیک ها می توانند تعادل میکروبی روده را مختل کنند، و معمولا باعث اسهال و عفونت قارچی می شوند. ترکیب کردن پروبیوتیک با آنتی بیوتیک می تواند این علائم را کاهش دهد. فقط مطمئن شوید پروبیوتیک را یک ساعت بعد از آنتی بیوتیک مصرف می کنید، تا از کشته شدن باکتری های خوب در روده جلوگیری شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle