دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

آیا علائم بارداری را میشناسید ؟

علائم بارداری

به گزارش ویرلن، از مهم ترین مسائل مربوط به خانم ها بارداری می باشد که امید دهنده وارد شدن به یک زندگی جدید می باشد .
تنها روشی که به طور قطع اعلام کند شخص باردار است یا خیر ، آزمایش خون می باشد .
اما قبل از آزمایش خون یکسری علائم وجود دارد که نشان می دهد شخص باردار است ، اما توجه به این نکته الزامی است که این علائم به شکل قطعی نیست .
علائم بارداری بسیار شبیه علائم سیکل قاعدگی می باشد زیرا این علائم قبل از زمان پریود اتفاق می افتد ، در بسیاری از موارد علائم ابتدای بارداری نادیده گرفته می شود .
از مهم ترین علائم بارداری شامل موارد زیر می باشد :
لکه بینی و گرفتگی :
مدت زمان ۶ الی ۱۲ روز پس از لقاح نطفه به دیواره پر خون رحم می چسبد و سبب می شود که خون ریزی و گرفتگی در مادر رخ دهد ، بسیاری از مادران این دوران را با دوران قاعدگی اشتباه می گیرند .
مهم ترین تر علائم ترشحات سفید می باشد ، دیواره واژن به دلیل اینکه ضخیم می شود سبب ترشح نمودن این ترشحات سفید می شود ، وجود ترشحات عادی می باشد اما اگر این ترشحات دارای بوی بدی باشند مادر حتما به پزشک مراجعه نماید زیرا نشانه های عفونت است و باید علت عفونت بررسی شود و رفع گردد .
تغییر یافتن پستان ها :
از هفته دوم بارداری پستان ها به دلیل رخ دادن تغییرات هورمونی تغییر کرده که این تغییرات به شکل بزرگ شدن پستانها ، سفت شدن و دردناک بودن آنها همراه است . در برخی از موارد نوک پستانها تیره تر می شود .
کمبود انرژی :
به دلیل اینکه هورمون پروژسترون افزایش پیدا کرده عواملی مانند کاهش قند خون ، کاهش افت فشار خون و تولید خون رخ می دهد ، کاهش یافتن فشار خون کاملا طبیعی می باشد و جز بارزترین علائم بارداری می باشد ، افزایش هورمون پروژسترون سبب احساس خستگی مفرط و کاهش یافتن انرژی می شود .

 

علائم بارداری
Pregnant Young Woman Sitting on Dock in Evening Sun

حالت تهوع :
یکی دیگر از بارزترین علائم بارداری حالت تهوع می باشد ، ویار در دوران بارداری عادی می باشد ، این حالت ویار در بعضی از بانوان تا انتها بارداری ممکن است به طول به انجامد . اما در اکثر مواقع پس از تمام شدن سه ماهه اول این حالت تهوع به اتمام می رسد.
تکرار ادرار:
پس از گذشت هشت هفته از بارداری تکرار ادرار مشاهده می شود ،تکرار ادرار مختص به بارداری نیست در برخی از موارد به دلیل دیابت و عفونت مجاری رخ می دهد .
یبوست :
عملکرد سیستم گوارش به دلیل افزایش یافتن هورمون پروژسترون رخ می دهد و سبب یبوست می شود، یبوست بارداری امری رایج می باشد ، جهت کاهش دادن این عارضه نیاز است آب به مقدار زیادی مصرف شود و در رژیم غذایی خود مقدار زیادی فیبر قرار دهند تا یبوست بارداری کاهش یابد .
تغییرات روحی:
در برخی از بانوان در زمان بارداری تغییرات روحی روی می دهد و سبب افسردگی روحی می شود ، بیشترین تغییرات روحی در سه ماهه اول بارداری می باشد .
سردرد و کمر درد ، سرگیجه ، ضعف از علائم دیگری می باشد که در دوران بارداری رخ می دهد.

در صورت مشاهده این علائم به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و معاینه شوید.

 

منبع: سایت دکتر خاکپور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle