دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

مهمترین نکته پیشگیری از بیماری قلبی

دبیراجرایی چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، رعایت توصیه های پزشکی و اجتناب از فاکتورهای خطر را مهمترین نکته در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواند و گفت: باوجود تمام اطلاع رسانی ها و افزایش سطح آگاهی مردم، تبدیل این دانسته ها به عمل خوب نبوده و مردم کمتر اقدامات پیشگیرانه رارعایت می کنند.
به گزارش ویرلن از انجمن قلب و عروق ایران، دکتر سید سعید حسینی با اشاره به ارائه تازه ترین یافته های نوین هر رشته و درمان‌های دارویی و جراحی در این کنگره گفت: رشته های مرتبط با امراض قلب و عروق بصورت پیوسته در حال به روز شدن ابداعات، اختراعات، ابزارها و روشهای مختلف است.
وی سطح متخصصان قلب و عروق ایرانی را در مراکز قلب خوب و همگام با سایر کشورهای دنیا دانست و اظهار کرد: در همه جای دنیا، در هر رشته ای عده ای به صورت تخصصی و برخی به صورت کلاسیک فعالیت دارند و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.
حسینی از حضور حدود ۶۰ نفر میهمان و سخنران خارجی که بسیاری ازاین افراد ایرانیان مقیم خارج کشور و از پزشکان برجسته و مطرح دنیا هستند، خبر داد و افزود: با توجه به مشارکت انجمن داخلی قلب، انجمن جراحی قلب، انجمن بیهوشی قلب، انجمن پرستاری قلب،انجمن پرفیوژن، انجمن فیزیوتراپی و فارماکولوژی شاخه مرتبط به قلب، انجمن اکوکاردیوگرافی قلب، همچنین سطح خوب علمی این کنگره، حدود ۳۵۰۰ نفر اعم از پزشکان،پرستاران، فیزیوتراپیست ها و … در کنگره امسال شرکت کردند و از جلسات سخنرانی و ارائه مقالات بهره گرفتند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی، رعایت توصیه های پزشکی و اجتناب از فاکتورهای خطر را مهمترین نکته در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی خواند و تصریح کرد: متاسفانه در کشور باوجود تمام اطلاع رسانی ها و افزایش سطح آگاهی مردم، تبدیل این دانسته ها به عمل خوب نبوده و مردم کمتر اقدامات پیشگیرانه رارعایت می کنند.
این جراح قلب و عروق سیگار، آلودگی هوا، دیابت، کم تحرکی، استرس و … را از عوامل اصلی خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع این امراض،درمانها در کشور بسیار پیشرفته است و درتمامی موارد حتی در افرادی با قلب ضعیف می توان با استفاده از دستگاه کمک قلبی یا قلب مصنوعی طول عمر بیماران و امید به زندگی را افزایش داد.
وی میانگین شیوع بیماری های قلبی را در ایران،پائین تر از کشورهای توسعه یافته خواند و افزود: به کارگیری دانسته ها و کنترل فاکتورهای خطر برای جلوگیری از شیوع بیماری های قلبی به فرهنگ سازی موثر و همچنین همکاری مسئولین دراختصاص دادن سوبسید به مواد غذایی سالم از جمله لبنیات، میوه و سبزیها نیاز دارد.
چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران و بیست ویکمین کنگره سالانه انجمن علمی قلب و عروق ایران با مشارکت هشت انجمن علمی تخصصی مرتبط با قلب و عروق، عصر جمعه ۱۴ اسفند ۹۴ با حضورمیهمان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

منبع:ایرنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle