دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

مناطق دیدنی بلاروس

به گزارش ویرلن:

مینسک پایتخت جمهوری بلاروس و یکی از بزرگترین مراکز اداری ؛ فرهنگی و علمی این کشور می باشد، مساحت این شهر تقریبأ ۱۵۹ کیلومتر مربع و دارای جمعیت یک میلیون و هفتصد و بیست و نه هزار نفر و دارای نه منطقه می باشد.
مینسک آب و هوایی معتدل با رطوبت متأثر ازاقیانوس اطلس دارد و علیرغم این که امروز مینسک دارای ظاهری بسیار جوان و مدرن را دارد، اما یکی از قدیمی ترین شهر های اروپا حتی قدیمی تر از مسکو(۱۱۴۷)، ویلنوس (۱۳۲۳)، برلین (۱۱۳۷) و استکهلم (۱۲۵۲) است.
برای اولین بار در سال ۱۰۶۷ میلادی نام این شهر در متون کتبی نوشته شده است، در این سال در رودخانه نمیگا جنگ خونین بین شاهزادگان “کیف ” و “پولوتسک ” در گرفت که حتی در حماسه های روسی از آن یاد شده است.

نام ابتدایی این شهر منسک بوده است، این کلمه از واژه “مینا ” یا “مینیات ” روسی گرفته شده که ترجمه آن به معنی “تبادل ” و “مبادله کردن ” می باشد، علت اتخاذ نام این شهر از لغات فوق الذکر قرار گرفتن آن در مسیر بازرگانی می باشد جایی که در قدیم در آن تبادل کالا می شد، بعضی دیگر معتقدند که نام این شهر از رودخانه نمیگا گرفته شده است.
در قرن یازدهم میلادی مینسک یکی ازشهر های پر قدرت و ثروتمند بود، دو جاده بزرگ از این شهر می گذشت ، جاده شمالی از روستاهای ” لوگویسک ” و “باریسف ” ، “اورشو ” ، ” آسمالنسک ” به سمت شهر مسکو و جاده جنوب شرقی از “اسلوتسک ” به “والین ” و نهایتاً به “برست ” در غرب منتهی می شدند که در حکم دو جریان اصلی توسعه و غنی سازی مینسک به شمار می رفتند.
طی قرون ۱۷ و۱۸ ، مینسک از قسمت جنوبی و شرقی و همچنین از سمت غرب وسعت می یابد . فقط بخش باتلاقی واقع در قسمت شمالی این شهر مانع از پیشروی این شهر از سمت شمال بوده است، شهر توسط دژهای محکم احاطه شده و رودخانه و باتلاقهای غیر قابل عبور حاشیه ای نیز به این شهر قدرت و استحکام بخشیدند.
رودخانه “اسوایسلوچ ” این شهر را به دو بخش پایینی “شامل بازار و ناحیه هم جوار آن ” و بخش بالایی “شامل مبادین مختلف و نیز بازار بالایی ” تقسیم کرده بود .
در سال ۱۷۹۶ در زمان امپراتوری روسیه پاول اول، نماد شهر تصویب شد و این نماد تصویر مادر مقدس “مریم مقدس ” در آسمان به همراه فرشتگان است که با نماد دولتی تلفیق شده است.
در قرن‌های ۱۷ تا ۱۹ میلادی ارزشمند ترین سبک های هنر معماری مینسک مربوط می‌شود به ساختمان های اصلی و مذهبی شهر که بیشتر آنها در مناطق قدیمی شهر قرار دارند.
در سال ۱۹۷۴ برای قدر دانی شهروندان این شهر و شایستگی آنها در طی جنگ جهانی دوم علیه نیروهای آلمان “سالهای ۱۹۴۱-۱۹۴۴ ” به این شهر لقب شهر قهرمان داده شد و در طی این جنگ تقریبأ ۹۰ درصد این شهر تخریب شد.
امروزه مینسک مرکز سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تبلیغاتی کشور بلاروس است و شهری زیبا و شادبخش به شمار می‌رود، با قدم زدن و گردش کردن در خیابان ها و مکان های دیدنی این شهر ؛ گذشت زمان احساس نمی شود، این شهر با ظاهری امروزی و جوان خود دارای خیابان های تمیز ؛ گیاهان سر سبزو میدان‌های زیبا می باشد، ولی مهمتر از همه ساکنان مهربان و مهمان نواز و خون گرم این شهر هستند که بر زیبایی شهر افزوده و تآثیر عمیقی بر خاطرات می گزارد طوری که گفته می شود انسان همیشه دوست دارد به مینسک برگردد تا دوباره عشق و بی ریایی این شهر را تجربه کند.

جاده استالین

در دهه ۳۰ قرن ۲۰ در مرز غربی USSR، یکسری سنگر نظامی ساخته شد. این سنگرها از دریای بالتیک تا دریای سیاه کشیده شدند. آن روزها مرز غربی بلاروس، ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر از مینسک (پایتخت کشور) فاصله داشت. همه این تاسیسات به نام جاده استالین در دنیا معروف بودند. در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۵، جاده استالین به عنوان مجموعه تاریخی و فرهنگی نزدیک شهر zaslavl افتتاح شد (۳۵ کیلومتری مینسک). امروز همه این جا را می شناسند. سنگرهای مختلفی در فنلاند، آلمان، لهستان و جموری چک بازسازی شدند، ولی کل مجموعه در بلاروس (جاده استالین، ۴۰ هکتار) و فرانسه (جاده مکینوت) واقع شده است.
در این محدوده آزادی عمل دارید به لانه توپ و مسلسل ۲-۳ منفذی رفته و توپچی شوید، روی صندلی آن جا نشسته و آماده شلیک باشید و در خندق ها قدم زده یا سوار تانک شوید. این یکی از معروفترین موزه های نظامی است که بازدید کننده خود را در میدان نبرد می بیند. خاطره جنگ در سوغاتی ها و عکس هایی که از این جا می آورید، پنهان است.

روستای توریستی

روستای کوچک و جذاب واقع در سواحل بدیع رود ptich (هجده کیلومتری مینسک) نمایان گر زندگی اصیل بلاروسی است. نوع معماری ساختمان ها، شیوه زندگی، وسایل خانه، ابزار، وسایل آشپزخانه، بلورجات، ظروف سفالی و غیره، همگی نماینده ی این نوع زندگی هستند. در این محل شما به قیاس سبک روستایی بلاروس و معماری کشور خود خواهید پرداخت و ساختمان های محلی، صدها صنایع دستی و ابزار های کشاورزی مورد استفاده روستایی ها را خواهید شناخت.
بیش از ۱۰۰ خانه روستایی، آسیاب، آهنگری، چاه، مدرسه و کلیسا روی زمینی بیش از صد هکتار واقع شده اند. ابزارهای کشاورزی، وسایل خانه و لباس های محلی به نمایش گذاشته اند. کالای به نمایش در آمده در حوزه ها، واقعی اند. خانه های روستایی، طویله، آسیاب بادی و کلیسا به فرهنگ قسمت های مختلف بلاروس مربوطند و همه یکجا جمع شده اند. همه چیز واقعی است. بخش هایی از روستا قرن ها دست نخورده باقی مانده اند و سمبل سبک زندگی روستایی در بلاروسند.

موزه صنایع دستی (تکنولوژی های مردمی)

dubutki موزه فرهنگ بلاروس است که تجارت ملی را به تصویر می کشد. نمی توان اسم این جا را موزه گذاشت. همه چیز زنده است. آسیاب بادی در آن جا در حال کار کردن است، اسب برانید و با دست های خود نعل اسب بسازید. یک سفالگر، پارچ سفالی می سازد و به عنوان سوغاتی به شما می دهد. در صورت تمایل خودتان هم می توانید پشت چرخ سفالگری بنشینید. نانوا برایتان نان محلی می پزد.

مناطق طبیعی berezin sky

جنگل های انبوه، رودخانه های عمیق و دریاچه ها؛ زیبایی این مناطق هزاران سال دست نخورده و پوشش گیاهی و تنوع حیوانی خود را حفظ کرده اند. این مناطق از نظر طبیعی منحصر به فرد بوده و مشابه آن در اروپا نیست.

برای مشاهده اطلاعات هتل بلاروس، راهنمای جاذبه های تور ایالت بلاروس، و گرفتن قیمت هتل های بلاروس، به سایت رزرو هتل با ما مراجعه کنید. در این سایت شما می توانید با کارت های شتاب و بطور کاملا آنلاین رزرو هتل بلاروس، را با تخفیف های بسیار خوب انجام دهید.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle