دسته‌ها
اخبار تکنولوژی حمل و نقل

مدیریت ترافیک پهپادها توسط ناسا

آژانس فضانوردی آمریکا برای مدیریت ترافیک هوایی ناشی از افزایش پهپادها وارد عمل شد.

به گزارش ویرلن، همزمان با توسعه خیره کننده فناوری پهپادها، نه تنها مردم عادی بلکه شرکتها، مراکز و سازمانهای زیادی به استفاده از این فناوری نوظهور و کاربردی روی آورده اند تا جایی که این نگرانی مطرح می شود که پرواز انبوه این سیستم های هوایی ترافیک گسترده ای را در آسمانهای شهرهای جهان ایجاد کند.

اکنون دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) وارد عمل شده و بر روی نوعی سیستم مدیریت ترافیک هوایی ویژه پهپادها کار می کنند تا این مشکل به حداقل برسد.

آنها به تازگی این سیستم را مورد آزمایش قرار داده اند  تا ببیند که چگونه هماهنگی لازم میان پهپادهای مختلفی که در سراسر یک کشور به پرواز درمی آیند ایجاد می شود.

سیستمی که این دانشمندان بر روی آن کار می کنند بی شباهت به سیستم مدیریت ترافیک زمینی نیست که در آن از اطلاعات متنوعی است نظیر جاده، قوانین راهنمایی و رانندگی، چراغ های هشدار دهنده و خطوط جاده استفاده می شود.

نوآوری دانشمندان ناسا را می توان اینگونه بیان کرد که نسخه هوایی چنین سیستم مدیریت ترافیکی را برای استفاده پهپادها ارایه می کنند. آنها تلاش می کنند تا پهپادها با قرار گرفتن در مسیرهای هوایی مشخص، خطری برای سایر سیستمهای پروازی ایجاد نکنند.

در سیستم مورد نظر این دانشمندان فاکتور مهمی به نام اوضاع جوی نیز مد نظر قرار گرفته می شود.

در نخستین آزمایش این فناوری، ۲۴ پهپاد به طور همزمان در منطقه ای مشخص به پرواز درمی آیند و فرآیند مدیریت ترافیک هوایی آنها از مرکز تحقیقات ایمز ناسا در کالیفرنیا صورت می گیرد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle