دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

مجموعه عکس: آبشار لاتون؛ بلندترین آبشار ایران

به گزارش ویرلن:

به نقل از کافه گردش ﺁﺑﺸﺎﺭ ﺭﻓﯿﻊ ﻭ ﺗﻤﺎﺷﺎﯾﯽ ﻻﺗﻮﻥ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺁﺳﺘﺎﺭﺍ، ﻣﯿﺎﻥ ﺟﻨﮕﻞ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﮔﯿﻼﻥ ﻭ ﺩﺭ ﭘﻨﺎﻫﮕﺎﻩ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﻟﻮﻧﺪﻭﯾﻞ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺁﺑﺸﺎﺭ ﺑﺎ ﺑﻠﻨﺪﺍﯼ تقریبی ۱۰۵ ﻣﺘﺮ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺁﺑﺸﺎﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ است.
این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رودخانه ی لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر خودش هم از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای خزر می‌شود. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد.
برای رسیدن به آبشار ابتدا به شهر لوندویل در مسیر جاده ی تالش به آستارا بروید. سپس در راه فرعی جنوبی بعد از چند کیلومتر به روستای کوته کومه می رسید. برای رسیدن به آبشار باید راه مالرویی را که تقریبا ۶ کیلومتر است، در دل جنگل های زیبای منطقه بپیمایید. طی کردن این مسیر حدود ۴ ساعت طول می کشد. برای طی مسیر بهتر است از راهنمایان محلی استفاده کنید تا از مسیر آبشار در جنگل منحرف نشوید. هوای این منطقه گرم و شرجی است. پس بهتر است اوایل بهار یا اواخر زمستان به این منطقه بروید.
ابتدای مسیر از یک دامنه کوهستانی با درختانی جنگلی شروع می شود. در ادامه قسمتی از مسیر را هم در کنار رودخانه طی می کنید. در حاشیه ی رودخانه ی لوندویل یکی از زیباترین جنگل های گیلان با انبوهی از درختان آلو، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در سه فصل از سال، سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می کند. پس از گذشتن از این جنگل پردرخت، وارد کوهستان و سپس مراتع می شوید. به حدفاصل این دو نوع اکوسیستم اصطلاحا اکوتون می گویند.


منبع:کافه گردش 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle