دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو برترینها حمل و نقل علمی و فناوری

ماشین حرکت با سرعت صوت بر روی زمین

رؤیای بشر برای حرکت با سرعت صوت بر روی زمین یک گام دیگر به واقعیت نزدیکتر می شود.

از زمانی که الون ماسک، مالک ثروتمند شرکتهای معروفی همچون اسپیس ایکس و خودروسازی تسلا اعلام کرد که ایده حمل و نقل در زمین با سرعت صوت را به واقعیت تبدیل می کند شرکتهای زیادی برای تحقق این چشم انداز هیجان انگیز وارد عمل شده اند.

در تازه ترین رویداد این عرصه شرکت دانش بنیانی موسوم به Hyperloop Technologies برنامه ریزی گسترده ای برای آزمایش این ایده در صحرای نوادا را آغاز کرده است. مهندسان این شرکت در نظر دارند از ماه آینده آزمایشهای اولیه را بر روی ریل روباز انجام داده تا آمادگی لازم جهت انجام آزمایش نهایی در اواخر سال ۲۰۱۶ فراهم شود. در آزمایش حرکت با سرعت ۱۱۲۶ کیلومتر بر ساعت انجام خواهد شد.

پروژه این شرکت با نام «آزمایش پیش رانش هوای باز» انجام خواهد شد و گفته می شود که کار نصب زیرساختارهای آن از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

سیستم ریلی مورد نظر این مهندسان حدود یک کیلومتر طول خواهد شد تا بتوان در مرحله نخست حرکت با سرعت ۵۴۰ کیلومتر بر روی آن را آزمایش کرد.

اما در مراحل بعدی این مسیر توسعه پیدا کرده و به حدود سه کیلومتر که ابعاد نهایی در نظر گرفته شده خواهد رسید. در این مقیاس، خطوط ریلی درفضای لوله مانند بزرگی قرار می گیرد تا ایده حرکت با سرعت نزدیک به صوت رنگ واقعیت به خود بگیرد.

پیش بینی می شود درصورتیکه همه چیز طبق برنامه پیش رود، بهره برداری از این فناوری در سال ۲۰۲۰ امکانپذیر باشد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle